PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Friday, April 07, 2017

KENYATAAN NIK BEDUH YG DANGKAL

Oleh Wfauzdin Ns 

 Satu lagi lawak jenaka dari Nik Beduh.

 Nik Beduh kata, ramai MP dari PH bukan kecewa tak boleh bahas, tapi kecewa sebab Speaker benarkan Hadi bawa masuk RUU.

 Meh aku jawab lebai Pasir Mas ni. 

 Pertama, kalau mereka kecewa, mengapa mereka tidak boikot saja dewan sebaik saja Speaker benarkan Hadi bangun? Seblm ini mereka kecewa, mereka akan boikot dan keluar dewan. Mengapa tidak keluar dewan? Ertinya mereka tiada masalah Hadi baca walaupun mereka tahu 'umpan' umno hampir mengena pada lebai.

Kedua, Kalau mereka kecewa, mengapa mereka biarkan Hadi baca tanpa ada seorang pun mengganggu ucapan Hadi? Ertinya, mereka hormati Hadi untuk memilih memakan 'umpan' Umno.

Ketiga, Kalau mereka kecewa, mengapa mereka bersungguh2 mahu berbahas selepas dibaca oleh Hadi? Kalau semua MP dari Pas pula betul2 ikhlas sokong RUU itu, mengapa mereka tak bantah Speaker menangguhkan perbahasan sedangkan waktu masih panjang? Perkara yg baik yg dianggap nyawa kpd Pas, mengapa dilengah2kan? Cepat bahas, cepat dibuat undian dan jika ramai yg sokong, cepat dibawa oleh kerajaan (jika Umno tak kencing lagi), dan cepat diwartakan. Bukankah itu yg Pas mahu? Atau, sekadar mahu baca saja, kemudian angkat tangan kononnya 'Hero"?

Sepatutnya, selaku Ketua Pemuda, Nik Beduh org yg paling lantang bantah Speaker menangguhkan RUU tersebut. Tapi, dia jadi pasu bunga. Lepas tu, bila wartawan tanya, dia jawab , " Saya pun tidak tahu mengapa Speaker tangguh perbahasan...". Memang la kamu tak tahu sebab kamu langsung tidak bangun bertanya. Kahkahkah..

Jelas, tidak semua lebai bijak, kecuali tuding jari kat orang lain. Belum masuk medan perang pun, dah mengaku menang !!
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Nama pun hampir kepada bodoh. Itu sebab pemikirannya simplistik.

Anonymous said...

Makin hari makin bongok nampak simamat ni. Kesian kpd mak dan ayah dia. Patutlah 37/240 shj markah dia dikalangan pas sendiri. Gagal

Mohd Najhan Othman said...

Aku doh bosan politik..rakyat makin semak dan senak dlm ekonomi yg sesak...bleh plak takat bentang blum bahas n lulus tapi muka bangga mcm dia mujahidin badr...blakang kerusi drama king...nangis la sgt..bekas K.P(ondan)aok galak teriak pun bkn lulus pun lg...Ruu bkn la undang2 hudud..jgn nk poyo sgt laa...kalo betul kita hebat .pinda pelembagaan laa...laksanakan pelembagaan islam n hudud...n benarkan bukan islam@melayu jadi perdana menteri...gerenti dap mca n bn sabah sokong..Da brani ket

UP said...

Nik Abduh sudah kena main dengan Dr.Subramaniam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...