PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Monday, April 17, 2017

PENGAKUAN KERJA KHIANAT PAS OLEH SEORANG AHLI PAS

BN menang dgn undi rosak 729! Dan 128 kertas undi tidak dikembalikan!

Asssalamualaikum semua group perpaduan agama.

 Saya Ghazali bin Mat ic 590612 03 5267 Dun kemuning parlimen machang Kelantan. Kalau sesiapa ada x puas hati boleh cek no keahlian saya. 

 Saya amat kesal dan sampai keharini sy masih terkilan dgn parti kita pas. Ini kesah dan tauladan buat saya. 

 Saya amat sayang parti yg saya dokong dan memperjuangkan islam. Ini kesah berlaku pd pru ke 13 dimana sy diberi tugas utk menolong jentera PKR bg PENGAKUAN KERJA KHIANAT PAS OLEH SEORANG AHLI PAS*
.

 Kehadirsn sy dlm pkr disambut baik oleh ajk dan jentera2 dlm PKR dan diberi tugas sabagai pengarah pilihanraya bg dun Kemuning. Tugas ini amat berat utk sy terima tp oleh kerana permintaan dr calon iaitu saudara Dr.Wan Zawawi Ismail.

 Pendekan cerita pd awal kempen sy amat2 berbesar hati dgn kerjasama semua pihak mengikut culaan ketiga2 dun pas blh menang. Ini bermakna parlimen pun ikut sama menang. 

 Hampir seminggu lg hari nk buang undi lain ceritanya. 

Saya dipanggil bermesyarat dgn pengarah2 dun dr pas dan juga calon. Disini bermulanya keraguan sy yg mana diarahkan : 

Calon Parlimen jgn dibagi undi dan undi parlimen dibagi kpd Umno.

Ini arahan dr presiden iaitu Hj Hadi. Sy bertanya kenapa ini berlaku. Jawapannya arahan presiden. 

 Sy mati akal. Pilihan raya rasa mcm x berguna lg. Maklum lah niat hati nk ke putrajaya.

 Apabila sampai hari membuang undi dan seterusnya pengiraan undi, jelas 3 dun pas menang dgn majoriti tiga ribu lebih tp PKR kalah kpd umno (parlimen) dgn majoriti 805 undi. 

Sy menyesal dan menanggis sebab kerjabuat sy sia2.  Bermula dr situ sy x mempercayai lg apa2 yg berkaitan dgn pas.

 Apakah parti islam yg memperjuangkan agama sanggup menikam belakang dlm gabungan pakatan rakyat?

 Harini sy masih ahli pas tapi pru 14 sy nekad x akan undi pas lg.

 Wsalam.

Komen al-Husseyn :

  Bukan satu rahsia lagi betapa dalam PRU 13 yang lalu, Pas telah mengkhianati rakan sendiri dalam Pakatan Rakyat.

 Pas mengkhianati amanah rakyat dengan memberikan kemenangan kepada Umno/BN bukan sahaja di P29 Machang,  tetapi (menurut YB Khalid Samad di sini) juga di lapan kerusi yang terlibat dalam isu pertindihan kerusi, tiga kerusi di Terengganu (Bukit Besi, Seberang Takir dan Kota Putera), dua di Selangor (Kota Damansara, Semenyih), satu di Pulau Pinang (Sungai Acheh), satu di Johor (Panti), serta satu kerusi Parlimen Wilayah Persekutuan (Labuan).

 Di DUN Semenyih menunjukkan Pakatan Rakyat mendapat 52% undi jika undi PKR dan PSM digabungkan, berbanding BN yang hanya memperoleh 48% undi.

 Manakala di DUN Kota Damansara, 58% jika undi PAS dan PKR digabungkan berbanding BN (42% undi).

  Inilah bukti bahawa berpakat dengan Pas adalah umpama memberikan pisau untuk Pas tikam belakang kita... Takkanlah PKR masih belum mahu serik lagi?
Comments
13 Comments

13 comments :

Anonymous said...

Selagi ada sosok tubuh Mangkuk Hayun bernama AZMIN A/L ALI selagi tu Pakatan Harapan akan bercelaru.Harap harap pengundi yg mengundi dikawasan Mangkuk Hayun AZMIN a/l ALI MENOLAK SOSOK NI.

pok amid littor said...

Itu bukan kerja-kerja pengkhianatan kerana yang melakukannya ialah calon calon ahli SORGA.
Kan mereka tu God's Men...org2 pilihan Allaah sebagaimana yg mereka dakwa. Kalau bukan pilihan Allaah, mana berani mereka kata yg ada nombor saje akn ke sorga dn yg lain lain ke neraka?

Bagi teman pula, ostad2 cap bulan takde hujjah melainkan ugutan agama utk dapatkan sokongan politik. Rendahnya nilai intelek ostad2 bulan ni!!!

Anonymous said...

Pimpinan PAS dah dikuasai UMNO. Pusat penternak UMNO versi agama paling besar ialah ABIM.

Anonymous said...


Rafizi belajor kat negara kapir
Tetapi Rafizi nak bg tau dgn terang sapa yg dah jd penCURI terutama lebai2 yg jd imam semayang tu yg "Tahajjud" pon depa khosyuuk tak nah dok tiggal tuu ..

Rafizi sggup buat SD sggup istihar harta tiap2 tahun nak bg tau terang2 dia tak menCURI, adakah pemimpin2 lebai yg pakai Vellfire BMW n Audi tu sggup buat utk tidak dituduh sbg penCURI songlap ddlm gelap sama sprt yg Rafizi buat!?

Bukankah Islam itu Hisab=AUDIT=LURUS=TERANG=berCAHAYA takde yg gelap tersembunyi trhdp amanah=HARTA rkyat?

Kata "kunci" nya disini klu dah tak berani buat SD serta istihar harta, maknanya sgt2 terang siapakah sbnr2 yg dah jd penCURI itu skrg dimata rkyat!


Lebai2 belajor kat negara Islam berbuih2 mulut dgn ayat2 Quran
Lebai2 juga guna bahasa arab doa berjela2 slalu berjubah dan besorban
Lebai2 sgt hebat berceramah berkhutbah dan jd imam semayang hahaha..

TETAPI,
Yg berbuih2 mulut dgn ayat Quran tu yg pakai sorban jubah dan yg jd imam semayang yg belajor kat negara Islam tu dah terang2 tak berani sbb dah terang2 tersuloh jd penCURI...buktinya,

--tak berani saman
--tak berani berhujah dan berdebat
--tak berani lurus(FASTAQIM) dan mnjd jujur sejujur2nya manusia mcm Rafizi!
--asyik belit uturn ponteng tangguh dan fitnah fitnah fitnah & maki hamun!

Sbbnya..
Si lebai2 yg belajor kat negara Islam yg jd imam semayang tu dan yg berbuih2 mulut dgn ayat Quran tu dah jd penCURI penCURI penCURI..

--penCURI pasti akan berbelit2 utk tegak benang basah wpun nampak nor bodoh!
--resmi penCURI hanya tau rekacipta fitnah adudomba serta maki hamun jer ler
DAN,
--penCURI yg jd imam semayang tu sudah PASTI tak berani buat SD dan berani berterus terang istihar harta CURI depa mcm Rafizi buat hihihi..


Abih tu...adakah disis Allah lebai2 yg jd imam semayang tu sah semayang mrk yg dah terang2 jd penCURI fitnah serta khianat tu huhuhu..?

Adakah ucapan dua kalimah SYAHADAH lebai2 tu "laku" disisi Allah apb dah terang2 ketua lebai tu pun turut jd kepala fitnah kepala ponteng kepala uturn tangguh maki hamun khianat dan kepala penCURI?

Lu org ada mata HATI lu org pikior ler sendiri wokeh!

Kata baginda SAW : "klu anak ku Fatimah menCURI pasti ku potong tangan nya"

Yg menCURI duit rakyat/negara sepatutnya kena kudung kan dua2 KAKI dan dua2 TANGAN mrk baru lah sah mrk mnjd imam2 semayang contoh yg tlh menCURI tu ye tak!?


Reply
Replies

AnonymousApril 17, 2017 at 12:11 PM

Tu namanya berani kerana dedak...


AnonymousApril 17, 2017 at 12:37 PM

Sepatutnya lebai2 yg jadi imam sembahyang tu ler yg berlomba2 buat sd dan istihar harta tiap2 bulan mendahului rafizi terlebih dahulu utk mnjd contoh 'uswatun hassanah' baru ler betoi2 gempak.

ini idak, haram tak mandang, asyik belit ponteng uturn tangguh2 fitnah..sikit pun lebai2 nih teman dah takleh caya dah wehh hoii!

roper2nya imam lebai yg khusyuk tajjud tuh dah tercekik telan curi dedak yerr

Reply

AnonymousApril 17, 2017 at 12:33 PM

Satu kenyataan yang sangant hebat. Tapi lebai2 dalam PAS ada ambil kisah ke dengan tulisan ni. Pada lebai2 ni hanya mereka sahaja yg berada dijalan yang betul walaupun apa yang dilakukannya tak betul. BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA DAH BUAT SALAH. DAH BERSUBAHAT DGN PIHAK YANG BANYAK MELAKUKAN RASUAH, PENYELEWENGAN, SALAH GUNA KUASA DAN DAH DAPAT BANYAK DEDAK.

Reply

Fikah nak jilat tak? said...

Aiiii, Yg khianat pas yg kena mangkok hayun azmin pulak? Dah Sesat ke ko ni?

Anonymous said...

Ini kerja ug.

Anonymous said...

Adoiiiiiiiiii

Anonymous said...

.

Dulu masa Pak Lah, Pertanian ada lah Perniagaan.

Sekarang Najib, Ugama adalah Perniagaan.

Itu yang PAS rembat..

Anonymous said...

Saya cdgkan citer2 picisan mcm ni jgn dijadikn tajuk utama sbb bnyk kelopongannya:
1. Kempen besar2an perlu dibuat oleh PAS di parlimen tersebut supaya majoriti pngundi memilih BN...mustahil pkr tak tahu mklumat ini dari awal.
2. Pemberi mklumat ni dah mnangis mnyesal tapi masih sokong PAS shg PRU 14 nanti baru nak ubah undi..
3. Jentera pas klntan sgt taat kpd TGNAA...sgt mustahil utk mereka patuh kpd arahan org luar wpun dari presiden parti...lebih2 lagi pngundi klntan akn ikut arahan TGNAA utk undi siapa...sgt mustahil TGNAA tidak tahu prncngan ini..

Alhusseyn Alhusseyn said...

Anonymous 2017 8:29:00 pm
1) Itu bukan cerita picisan kerana memang ada bukti dan fakta. Walaupun PKR telah menyedarinyab tapi sejak dari awal lagi PKR telah buat kenyataan tidak mahu menuding jari kepada Pas... sehinggalah sekarang ini, masih ada kalangan PKR yang mahu utk bersama Pas...

2) Dia tidak lagi sokong Pas. Baca betul2 kenyataannya dan cuba fahamkan.

3) Pas ada dua kumpulan di Kelantan, Kumpulan Husam yg taat kpd TGNA, dan Kumpulan Mohd Amar / Nik Abduh yg taat kpd Hj Hadi/UG

Harap maklum dgn penjelasan saya ini.

Anonymous said...

Husin ngko tak baca ke apa yg ngko tulis ayat last sblum wsalam tu..pak cik tu kata "harini sy masih lagi ahli PAS tapi pru 14 saya nekad tak ndak undi pas"..baca betul2 apa yg ngko tulis dan cuba fahamkan..

Anonymous said...

Maksud kamu semua pngundi parlimen machang tu group hj hadi le ye...pandai2 je kamu buat pecahan sendiri...

Alhusseyn Alhusseyn said...

"harini sy masih lagi ahli PAS tapi pru 14 saya nekad tak ndak undi pas".- Itu bukan bermakna dia sokong pas. Macam aku masih lagi ahli pas. Dan ramai lagi yg masih ahli Pas tapi tak sokong pas! Dan berapa ramai yang bukan ahli Pas, tapi mereka sokong Pas. Ramai yg bukan ahli Umno tapi mereka sokong umno. Itu pun ko tak tahu nak faham??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...