Sunday, May 21, 2017

Habib Rizieq Menyorok Di Malaysia?


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Kepolisian Daerah Metro Jaya akan menerbitkan surat perintah penjemputan terhadap pimpinan Front Pembela Islam (FPI) Rizieq Shihab pada Senin (16/5/2017).

Hal itu dilakukan menyusul mangkirnya Rizieq dalam dua kali pemanggilannya sebagai saksi kasus dugaan pelanggaran UU Pornografi melalui chat WhatsApp.

"Hari Senin besok baru kami keluarkan (surat), agar kemudian nanti penyidik cari di mana yang bersangkutan," kata Kepala Humas Polda Metro Jaya Komisaris Besar Raden Prabowo Argo Yuwono kepada Kompas.com, Minggu (14/5/2017).

Beberapa pekan lalu, Rizieq diketahui bertolak ke Arab Saudi untuk menunaikan ibadah umrah. Namun, sampai saat ini ia diketahui belum juga kembali ke Tanah Air.

Dari informasi yang didapat pihak kepolisian, Argo menyebut bahwa Rizieq terakhir kali diketahui sedang berada di Malaysia. Namun, Argo belum dapat memastikan apakah penjemputan nantinya akan dilakukan langsung ke Malaysia.

"Masih Kami dalami ke mana yang bersangkutan ini, masih kita cari informasinya. Kemarin sudah di Malaysia, belum tahu apakah masih di Malaysia apa enggak," ucap Argo. ~ sumber

Komen al-Husseyn :

Heboh diperkatakan mengenai hubungan Habib Rizieq dengan Firzha Husein!

Pengakuan Firza mengenai hubungannya dengan Habib dan chat nakal antara mereka juga turut tersebar luas. Memang harus di akui bahwa kabar ini belum sepenuhnya benar 100% karena bisa saja gosip murahan!

Akan tetapi terlepas dari benar atau tidak hanya Habib Rizieq saja yang harus tampil dan menjelaskan semua hal tersebut!

Jika khabar tersebut memang tidak benar, maka sudah seharusnya Habih Rizieq memberikan penjelasan tentang berita fitnah tersebut!

Kerana jika tidak reputasinya sebagai tokoh agamawan akan musnah.

Bahwa Habib Rizieq dan Firza dalam konteks ini bukanlah muhrim! Ertinya mereka belum lagi menikah! Memang kalau di lihat dari kacamata politik hal ini adalah termasuk dalam kategori black campaign!

 Rizieq Shihab adalah Imam Besar Front Pembela Islam (FPI) sementara Firza Husein adalah Ketua Yayasan Solidaritas Sahabat Cendana (YSSC).

Keintiman Firza Husein dengan Rizieq Shihab melalui pesan WA diungkap - Klik di sini

 Ahmad Muslim Badawi Badawi :

Semalam masa makan kat Kedai, aku baca Paper, Pihak berkuasa Indonesia telah memberi notis amaran untuk Habib Rizieq hadir untuk siasatan berikutan laporan tersebarnya perbualan dan gambar lucah bersama isteri orang dgn nama Firza Hussien melalui aplikasi Wassap.. 

Sehingga hari ini Habib rezieq gagal hadir dan menghilang kan diri.. inilah penyakit orang agama, ingat kan perangai Ulama Takfiri kat Malaysia jer macam tu.. 

Cakap agama pandai, berdegar2 nak lawan dan tumbangkan Ahok.. perangai buruk.. nak suruh siasat orang..orang nak siasat dia lari.. 

Pada mulanya Habib Rizieq di percayai ke Mekah menjalani ibadah Umrah.., selepas itu beralasan menunggu Nisfu Syaban, kebetulan ada seorang Ularmak Politik PAS juga berada di sana ketika ini.. 

Dan laporan terakhir Habib Rizieq di katakan di percayai berlindung di Malaysia..kononnya penyambung pengajian ke peringkat PHD, 

Persoalan nya.. Dimana Ulama Jahat Habib Rizieq Sekarang ? 

Beberapa Bulan Hj Hadi di laporkan berjumpa Habib Rizieq di Indonesia.. 

Apakah Habib rizieq di lingdungi geng2 Habib atau pemimpin politik di Malaysia..? 

Jika benar dia berada di Malaysia, Kita minta pihak berkuasa Malaysia segera menghantar Habib Rizeq pulang ke Indonesia.. 

Jgn Sesiapa memberi perlindungan kepada Habib Rizieq sama sepertimana perlindungan yg diberi kpd Zakir Naik.. 

Jgn sesekali kita menyimpan kelompok Ulama Jahat dan Takfiri di Malaysia..

Dikatakan satu laporan juga telah dibuat keatas Habib diatas ucapannya menghina Kristian, 

Segera hantar Ulama Takfiri dan Ulama Jahat itu Pulang ke Indonesia...Ahok dah dipenjara, Tiba masa penjara kan Ulama Takfiri ini..
Comments
5 Comments

5 comments :

Anonymous said...



Inilah jenis olarmak dusta lg PALSU

Yg asyik mmFITNAH lari2 uturn alasan2 khianat serta brtangguh2!


Biar sejarah dulu2 drp petir banjir topan RIBUT yg akan mengajar mrk ini..


Dulu2..

Zaman nabi2 dulu banjir, RIBUT taufan, petir, angin panas, gegaran gempa hanya & HANYA menghentam dan menhempap org2 KAFIR dgn jls TERANG secara khususnya!

KUASA alam sprt yg diatas itu tidak & TIDAK pernah samaskali menimpa serta menghempap nabi2 wali2 dan org yg benar2 LURUS-telus beriman kpd Allah..


Sekarang..

Dan yg terbaru skali lebai2 hudud yg "mengaku" SERTA "prasan" sbg spesis yg paling beriman skali dinegara ini telah pon dihempas dan dihempap RIBUT sama sebijik yg tlh menghempap org2 KAFIR/musyrik/murtad/Munafiq dizaman dahulu!



Persoalannya..

..adakah kita masih was2 serta RAGU2 melihat hakikat HAKIKI siapakah sbnr2nya yg tlh mnjd KAFIR/musyrik/MURTAD didepan mata kita skrg dgn petunjuk RIBUT sbg makhluk ALLAH yg LURUS yg samaskali tidak pernah berdusta sejak dahulu itu?

Adakah kita masih kliru was2 serta RAGU2 dek krn jubah sorban serta gelagat "budak2" yg berani kedepan mnjd IMAM semayang konon2 sgt khusyuk mnghafal ayat2 panjang utk tontonan dan kebanggaan...sdangkan ddlm bab hisab @ AUDIT harta(sdondon harta CURI) sbg AMANAH trhdp ummah yg wajib di ISTIHAR mrk lah yg paling2 TAKUT skali, sbb HATI kecil mrk tahu bhw mrk itu adalah sbnr2 penCURI hihihi..

..dan RIBUT itu tidak pernah buta trhdp pmfitnah2 penCURI2 yg ponteng uturn khianat itu sejak azali, sjak zaman dahulu lg wpun mrk itu brjubah bersorban serta konon2nya semayang Tahajjud TAK nah tinggal,, ttpi penCURI itu tetap penCURI di"mata" RIBUT yg dpt melihat hakikat HAKIKI sbnr2 "akidah-mrk-yg-tlh-JAHANNAM-itu" dgn anugrah dr ILAHI!

Sapakah yg sbnr2nya tlh pon mnjd BODOH-jahannam itu dimata petir banjir & RIBUT itu?

Anonymous said...

'Ulamak' pun manusia jg. Nafsu sama sj. Oleh itu jgn taksub sgt dgn 'ulamak' akhir zaman. Ulama muktabar zaman silam lain cerita

Anonymous said...

ermmm tiba2 teringat kat sorang ustat tu yg main whatsapp tunjuk kote. Mulut berbuih kumat kamit hafal alquran tapi tak sampai ke kalbu, setakat berbuih mulut saja laaa.

tanya sama itu hud hud said...

Geng moktar senik(bukan nama sebenar) ke ni?
Adehh..

pok amid littor said...

Jangan la duk kata gitu kepada olamak-olamak parti agama tu. Nantikan terkena bala kerana dijahanamkan oleh geng mereka. Kita ni sapa? Mereka tu olamak dan mereka ngaku mereka tu hampir dgn Tuhan.
Tang tunjuk kote tu, takkan dia tu bersalah kot kerana dia kan dilindungi oleh title....olamak daripada DEWAN OLAMAK PASPISPUS!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...