Saturday, June 17, 2017

Para lebai sudah menyedari kebodohan mereka dahulu ...

Bila saya baca tulisan sahabat saya Greenbog di sini saya juga turut tertanya-tanya :  Kenapa PAS tidak galak seperti dulu ya?

Kerana seingat saya, ketika akhir Jun 2016, bila DoJ mula bertindak untuk mendapatkan semula asset yang dibeli melalui dana yang disonglap dari 1MDB, bukan main lagi puak-puak walaun ni tampil berebut-rebut untuk menjilat Najib.

 Seorang demi seorang tampil menunjukan kebodohan masing-masing konon-kononya berjiwa patriotik. Mereka tidak mahu US campurtangan dalam urusan Malaysia! Ewah! Kepala bana koranglah!

Tetapi yang sebenarnya hanya mahu mengampu Najib.


Ianya dimulakan sendiri oleh Lebai Ha Ha yang mengeluarkan kenyataan :
Kita benci Umno tapi tak akan panggil US untuk jatuhkan Umno. Kita tidak akan benarkan kuasa asing masuk campur. Kalau US masuk Malaysia, kita akan bersama-sama dengan kerajaan sekarang untuk menghalau US

Sekonyong-konyong si Mokhtar Senik pun datang menggosok bagi tambah kilat lagi :
Pandangan politik yang cukup jelas dan jauh dari seorang politikus dan ulamak. Tunggu dengar apa pula komen DAP dan PAN ... jangan jadi Hamid Karzai dan Najibullah versi Malaysia sudah laaa
Naib Presiden PAS Idris Ahmad pula berkata,  PAS menafikan ia membela Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak susulan langkah Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat mendedahkan kononnya wujud korupsi dan kecurian wang dalam syarikat milik negara 1MDB.

"Mereka memutar belit kenyataan Hadi. Tak habis-habis hendak fitnah kepada PAS,” katanya lagi.

 Nampak sangat puak-puak lebai ni semua tak faham tentang apa yang dinyatakan oleh DOJ AS tersebut ialah mereka menjumpai bukti bahawa ada terdapat wang rompakan di Malaysia yang disimpan di negara mereka...mereka kasihankan rakyat Malaysia yang naif dan berpura-pura naif. Mereka akan rampas wang tersebut dan pulangkan semula kepada rakyat Malaysia...Adakah orang lain yang menjumpai barang kita yang dicuri dan ingin memulangkan semula barang tersebut wajar kita tuduh sebagai mencampuri urusan kita?

 Apabila DoJ US mengemukakan tuntutan baru mereka terhadap asset yang disonglap dari dana 1MBD, Lebai Ha Ha pun senyap sepi. Mungkin kerana terlalu banyak ubat untuk ditelan....

  Tapi yang amat jelas ialah kerana sudah menyedari kebodohannya dahulu, maka kini Lebai Ha Ha tidaklah panik macam dulu seolah-olah US nak datang serang Malaysia!

 Semoga lebai-lebai Pas terus diberi hidayah oleh Allah SWT untuk menentang kemungkarann termasuklah Kleptokrasi.

Jadikanlah kata-kata Baginda Nabi SAW yang sekiranya anaknya Fatimah mencuri,nescaya baginda akan memotong tangannya sebagai panduan dan ingatan.
Comments
7 Comments

7 comments :

Anonymous said...

Lebai-lebai mana la reti menda-menda macam ni... yg mereka reti beri hukum halal-haram je.
Konon nak perentah negara!!! Minta jauh la drp jatuh ke tangan puak-puak ni, tak retti...yang retti, ceramah usrah je!!!

Anonymous said...

Mokhtar senik sama jer ngan takiyuddin hassan
Kedua2nya kuat seks...
Mokhtar senik tunjuk k_te
Takiyuddin bini dh cukup 4 ker
Ikut presideng la tu
Semua kuat seks..

Anonymous said...

Merekaa ni duk baca kitab MUNAKAHAT AJE. Ulama cari makan ulama kduniawi. Ulama putar belit demi habuan dunia. Dlm hadis pun dah dinyatakan ttg golongan agamawan akhir zaman. Semakin jelas. Kan pas dan umno banyak ppersamaan.

Anonymous said...

Bila cakap ulamak bur1t kn marah pulak

Anonymous said...

Ulamak pandai ceramah jerit2 dlm mesjid surau jele.. Lain2 kosong apa pun tarak..kalau pasal seks blhla la depa komen haram makruh harus.. Kalau pasal Ekonomi depa pun xpaham apa itu doj...lebai dah jadi hahaha dan harakah dah jd kahkahkah...

Anonymous said...

Yang jadi ketua kat Pahang tu, lebai kote ke? Yang perangai macam tu dipilih dan mr presideng pun restui.
Apa laaa organinasi sehaprak ini!!!

JawaHill PM said...

Jgn dihina lebai lebai nanti bila mati esok takde pulak lebai lebai yg tolong sembahyangkan dan tolong talkinkan. Cuba lah bayangkan takde lebai lebai yg uruskan kematian mike pecah perut dan membusuk le mike.cuba pejam mata dan bayangkan ....teman dah nampak macamana rupe mike jgn mare nanti kena jual. Sekadar bg nasihat kalu tak mau dengar terpulanglah wahai yg anti lebai lebai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...