PENANG

PENANG
TABUNG BANJIR PENANG

Tuesday, July 04, 2017

At-Takiri ni memang patut kena sekeh!


PAS bersama Gagasan Sejahtera akan membawa memorandum bagi pembentukan Suruhanjaya Diraja (RCI) untuk menyiasat skandal 1MDB kepada Yang Dipertuan Agong, kata Anggota Parlimen Kuala Nerus, Datuk Dr Khairudin Aman Razali At-Takiri.

 Pada masa yang sama, Khairudin turut meminta agar rakyat Malaysia tidak teruja dengan penyiasatan oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat yang mencemarkan nama negara.

 "Usah diharapkan keadilan daripada sebuah negara yang telah terbukti gagal bersikap adil terhadap umat Islam di pentas antarabangsa seperti isu Palestin dan Iraq. Baca lagi di sini

 Kenyataan At-Takiri itu mendapat kecaman netizen. Rata-rata mereka menganggap Pas berlakon nak jadi hero semata-mata ... eloklah Pas terus jadi pasu bunga!

  Ada yang kata kenyataan at-Takiri tu datangnya dari lebai bahlol bangang bengong! Sepatutnya kena sekeh kepala tu!

Rosli My : Sandiwara sebelum pru. Kat parlimen bila pembangkang bersuara dia duduk tereengih mcm kerang busuk.

Kim Kok: DOJ berani dedah 100% dgn hitam putih, tarikh, nama dan tandatangan dengan begitu terperinci. 

 Siap dgn tarikh , jumlah wang dan barang apa yg dibeli dan kepada siapa diberi, siap ada tanda tangan pada 15/6/17. 

 Kalau apandi, mo1 dan isteri mo1 kata ia adalah fitnah, senang ja, ambil surat setebal 251 halaman ini dakwa balik dimahkamah, tunjukkan dan buktikan kamu ni difitnah. 

 Tetapi kamu hanya menafi dgn mulut. Ini tak boleh diterima pakai. Jikalau ada pihak berjaya tunjuk bukti, maknanya dituduh harus buktikan dgn hitam putih bahawa ia adalah palsu. 

 Jadi keluarkan penyataan dan bandingkan dgn tarikh urusan dalam laporan DOJ, Kalau ia tiada dalam penyata bank jolo dan mo1 dan 1mdb. 

 Maka ia adalah tuduhan palsu, mo1 pula boleh saman DOJ dgn berbilion bilion kerana tanggung malu, cemar reputasi. 

 Tetapi semua agensi kerajaan dan lebai semua hanya kata ini semua tak benar, Dan kata DOJ ada agenda nak jatuhkan mo1.

 Rakyat malaysia cukup berterima kasih kepada DOJ kerana berjaya bongkarkan rahsia perbuatan terkutuk mo1dan isteri mo1 yg selama ini menipu dan mencuri duit rakyat malaysia. 

 Tidak pernah terjadi kepada mana mana PM malaysia peristiwa yg amat memalukan ini.

 Proses mahkamah harus dijalankan kepada mo1 dan isteri mo1 atas dakwaan ini, Inilah peluang kepada mo1 dan isteri mo1tunjuk dan buktikan bahawa mereka benar benar difitnah. 

 Maka keyakinan rakyat malaysia terus memberi sokongan 100% kepada mo1. 

Ini apa punya undang undang , menafi dgn mulut dan tutup kes. Buat senyap, buat bodoh. 

 Adakah rakyat malaysia bodoh sampai tahap macam tu, percaya bahawa mo1 difitnah ? 

 Rukun negara malaysia ada tulis, perkara ke 4, KEDAULATAN UNDANG UNDANG. Kenapa DOJ boleh siap senarikan tarikh tarikh dan beratus ratus urusan dan jumlah dgn tepat.

  Ini bukan satu kerja yg mudah. Tak kat satu dua urusan mungkin boleh direka. Ini laporan begitu lengkap, mustahil ia satu fitnah.  Jika fitnah, peguam peguam mo1 lagi suka, terutamanya shafee, buturian begitu lengkap siap dgn nama , tarikh dan tandatangan, senang untuk dakwa DOJ.

 Kalau mo1, apandi masih berdiam diri, Secara logik akal, sah 100 % mo1 subahat dgn sekutunya rompak duit 1mdb, duit rakyat.  Betul betul bapa segala penyamun.

Ramli Aman : Plan A tuboh RCI.......kalau gagal cuba Plan B......demo di Padang Merbok. Gagal juga masok Plan C.......pemimpin Pas mogok lapar. Ini pun kalau gagal juga memang sah Umno/BN keras kepala......Pas pun gunapakai Plan D...... if you cannot convince them let's joint them. Tak dapat jadi menteri pun dapat dilayan macam menteri pun jadilah... uhukuhukuhuk......

Tum Imi : Dah bertahun isu ni..baru bunyi isu 1mdb dr pas..mimpi ka?

Saadiah Said : Bukan MIMPI tapi baru dapat WAHYU agaknya!!!!

Mt Tahir Awang : dah tercakap gorila tampar nyamuk...hanya nak ambil hati pengundi ja tiada nampak kesungguhan pun mereka lebih anti tm dari pm ....sepatutnya anti kabinet dulu dan seksrang hihihi 

Mohd Nizam Yeop Bunga : ada udang balk mee ka...mcm mana plk SR xnak saman ka

Pak Long : Kalau mereka yg subahat kata laporan doj tu semua nya fitnah kenapa pehak yg di fitnah membisu seribu bahasa . Kenapa kuncu2 dan barua2 nya yg galak buat penafian . Kenapa tak saman sahaja doj tu. Bak kata orang berani kerana benar takut kerana salah. 

AL Azazhil : awat laa lebai2 anjing pas ni teruk sgt haa??? dedakk jnis mn anjing2 pas nindok mkn tatauu 

Mohd Amin Bandiai : Kalau minta bokti ada fitnah tanya tabung haji, rakyat banyak terpadaya dan tertipu sehingga banyak yang mengeluarkan wang tabung haji disebabkan fitnah dan pembohongan 

Cincin-lady Ma: kalau Amerika kafir harbi x siasat nak harap siapa? apandy?? 

Jaysham B. Imran Sham : Tapi joe md amin lap. Juruaudit ngara ftnah juga n cmprtgn org luar?. Org suruh brtndk...bukan mnafikan..abk n fhmkan dokumen tu.. x btul saman..usahalah sikit...apa lah ko ni ckp mlayu pun x faham.. 

Mohd Azizie Abd Aziz : Kamu tak tahu ke IGP, AG dan sekalian tali barut seangkatan PM semuanya OKU mental. Mereka keliru bab derma dalam 1MDB. IGP tambah kontrak lagi 2 tahun paling lama. AG pula selagi Rosmah hidup selagi itu AG yang serupa. Tali barut (tukang sorak) pergi dan mai bila diperlukan. 

Ab Hamid : Tum Imi pas dah melamun..dekat pru ni pas pura pura buat kerja..pembangkang lsin nya dah lama bersuara tentang 1mdb pas baru tersedar dari lamunan yg di buat buat.

Yati Yati : US siasat kes yg berlaku di negara mereka... bagaimana pula dengan s'pore..yg bawa ke mahkamah.. ada yang telah di hukum penjara. &2 Bank tlh ditutup... Bagaimana dgn Switzerland..yg turut menyiasat kes ini yg berlaku di negara mereka.. Peguam negara Switzerland pernah minta peguam negara Malaysia.. beri kerjasama bekalkan maklumat.. tapi ditolak...kenapa Pas hanya sebut US... kenapa PAS yg lebih-lebih pertahankan Najib & UMNO.. sedang kan dlm UMNO sendiri ramai yg tutup mulut..hingga ada pemimpin UMNO yg mahu Pemuda UMNO jadi anak jantan pertahankan PM...Lebai.. penyelewengan balak berlaku di Kelantan.. takkan Selangor yg nak siasat..... kenapa dlm isu s'wak Lebai PAS tutup mulut.. adakah kerana ia tiada dlm skrip.???jgn berpura-pura Lebai... ketayap atas' kepala tak elok

Chan Vk Appu : Saya tak sangka mrk ini begitu bodoh piang...bila masa doj siasat ke dalam negara ini..RCI siasat pun harta kecurian sudah keluar ke negara lain....lagi pun yg ini cerita basi,banyak negara sudah pun menggambil tindakan berat sejak dahulu termasuk dgn negara jiran s.pura...serban2 ini sembang macam baru keluar dari gua kononya mrk ini bersih sangat...jawap lah dulu tuduhan 1juta ekar hutan simpanan beb..jgn sorok macam ular...bila pru dah hampir mcm2 wayang kulit boleh di tayang..

Wan KrCar : Hati2...nanti kena cop jd kafir...hahaha

Azis Yusoff : Ini lebai bahlol bangang bengong!

Joe : bila nak saman yahudi mabok 2 billion? duit dari luar tu khadam pandap membisu juga

Abey Usopp: pok jib byk sangat bagi dedak kat pok lebai

Shafie Hj Shaari : Makin kelakar pak2 lebai ni skrg😂

Abdul Rahman : Chan Vk Appu , DOJ nak rampas harta penggubah wang haram yg diambik dari wang 1MDB, yg dibuat di negara dia, bukan DOJ nak menyelongkar masuk ke dalam negara ini.

Mohd Azizie Abd Aziz : Chan Vk Appu Bro ini semua wayang kulit Parti Lebai,

Abdul Rahman Hashim : Chan Vk Appu Memang betul.... main wayang aje ....... dah terlambat Lebai Q7 berlagak "suci".

Ached Shed :  RCI sape yg nk dilantik dan sape yg lantik

Resmond Ronal Lapex : Panjang betul komen kau...

Larry Ng : Janganlah libatkan agama dlm hal ini! Jho gemuk, DiCaprio dan beberapa orang lagi itu bukan beragama Islam! Ini satu kes wang haram. Jangan cuba menipu dan perdayakan rakyat Malaysia!

Ramli Mohamad : Bodoh punya lebai Pas. 1mdb angkara Najib. Hantarlah memo pada Agong untuk pecat Najib dan diminta Agong arah Apandi atau Sprm untuk dakwa Najib ambik wang rn42million scri dan rm2.6billions duit 1mdb.

RCI dibuat kalau siasatan tidak dapat menunjuk siapa penjenayah. Siasatan sprm sudah lengkap terbukti nAjib ambik duit2 tu. RCI apa lagi. Bodoh punya lebai.

Pdose Raintown : betul tu,ntah apa2 bagi kenyataan.. tak ubah macam Lalang

Laksamana Bentan : Bila masa pula ni ustaz, amerika mencemarkan nama negara. Benda ni kan betul bukan cerita rekaan Mcm umno. Ustaz pas semua nya satu nada shj. Sama juga komen nya.. bila lah lebai nak cerdik sikit. kalau Mcm tu Singapore pun dah campur tangan dlm urusan malaysia. Ustaz bawa2 lah baca berita luar negara. Kalau tak Percaya pergi semak kes 1MDB tu kat mahkamah Singapore.

 Orang yg tak cerdik sepatutnya kena sekeh kepala tu. Bagi cerdik sikit...

Lke Angel : Puii.. pakai serban ko pergi kutuk AS.. orang yg bladah duit rakyat kat US x pulak ko kira... memang banGSaT lah ko.. bersekutu dengan perasuah

Parandeep Singh : Lebai PAS ni memang tak takut akhirat . Sudah terang terang bersekongkol dengan perompak terbesar negara

Azrin Muhamad Wirsat : Lepas sorang, sorang lagi orang PAS nak bagi kenyataan pasal DOJ & 1MDB...tapi semua kenyataan elok dibakul-sampahkan sebab diaorang ni tak faham apa sebenarnya siasatan DOJ tu.

Tan Hashim : Nak pau dedak lagi kot? RM90 juta dah habis..bini baru, audi baru

Fayyadh Raisha : Hambar gle


Mhd Rodzi : Ust buat kuliah maghrib lg baik drp buat kerja bodek sabit isu lmdb da doj. Jgn betpura2 dan merepek dlm isu ini. Dunia dah jelas dan berlaku jenayah.



Redhuan Ali : Pas ni memang bodoh. 1MDB yang ceroboh sistem kewangan Amerika, bukan Amerika ceroboh Malaysia. Kalau kamu buat taik di Amerika sudah tentu Amerika akan bertindak ke atas kamu. Bodohnye orang Pas ni. Adoiiii.... hahahaha



Emzeq Nazrul : Nak RCI konon.. dalam masa yg sama Cuba menghalang bukti2 yang banyak dikorek diluar negara dengan momokkan campurtangan asing.



Gnanaarputham Pragasam : Pas itu parti Islam. Kahkahkah. Betul-betul Islam. Kahkahkah. Ustaz tonton filem lucah sampai siku dan lutut mencanak tegang urat cari telaga dedak haram. Kahkahkah. Ustaz otak biru.



Abdul Lani : Nk harapkan penguatkuasa mysia nk siasat memang tk de la bkn nya pemimpin pas ni tk tau..kenapa nk pertahankan lg... nampakkk


Taib Yusuf : PAS nak mengadu pada agung?...sedangkan T M yang sangat berjasa pada negara pun tidak kena layan....


Bryan Loh : MP PAS, sudah dapat kebenaran daripada Hadi dan Nasruddin ke? Nanti hadi dan nasruddin u-turn, malu LA.


Edd Win : Semua main wayang jah..us da buat sesiatan baru nak tunjuk mulut..kalau betul nak keadilan buat ambi surat setebal 251 halaman dakwa balik d mahkamah,bkn tunjuk mulut jah..


Eben Sorzlesz : Aku sungguh tak faham dah golongan mereka ni. DOJ jalankan tugas di negara mereka berkaitan black money tp kat Malaysia pula yg panas punggung sampai nak desak YDPA. Ada juga yg nak perguna nama agama dlm kes pengubahan wang haram.



Sohadis Musidi :) Memo kpd Agong? salah orang la bro, Agong tak termasuk dlm hirarki pengurusan negara ini. Nak buat ke tak buat RCI tu ditangan PM juga.



Keluarga Langkawi : Agreed 100% with you Mr Kim kok. Pemakan dedak hanya tau menyalak je.....saman tak jugak....dah berapa ratus kali SELASA.....dasar pengkhianat



Azis Yusoff : Ini pon walaunta bangang! Kesalahan mencuri merompak menyamun wang 1MDB yg di gumbah ( launder ) di Amerika apa ada kena mengena dgn Islam sejagat? Hah bahlol!Din Morat · LSE Bangang tak bertempat penjual mekap ni.. duit curi menggunakan bank us goldman sachs.. duit curi digunakan di us membeli property dan berjudi so us ada locus standi.. bodoh punya penjual mekap pas ni layaknya mcm alif syukri ja


Aziz Amin : dah lambat la dlu2 o sibuk sngt skg DOJ ada bukti baru la lebai2 klaur mcm2 statement psl imdb

Adi Masta : Parti Pas hari ini dah tak laku lagi buat rakyat malaysia....malah memalukan Agama, bangsa dan Negara....

Esphi Lee : Lebai macam ini betul bahaya, orang tangkap pencuri perasuah melayu, dia kata orang tindas muslim, hantam melayu.

Ached Shed : Pelik pendekar umno tkot nk bersuara utk mlindungi Najib tp PAS lak yg lebih......


Bogat Bogat : Gempaq mau lebih. Perintah Kelantan bagi betui dulu baru cerita pasai nak perintah Malaysia.


Khair Izz : Baru nak serah...??? Alahai lambatnya. Nape x tggu seribu tahun lg..dah la lebai..dok dlm surau bg ceramah agama sudah la.


Mulzadie Ahmad : Hapuskan G17...hancurkan G17 yg bersekongkol dgn AS...demi kepentingan peribadi sanggup menggadaikan Maruah Negara...


Ta Alif : Usah diharapkan apa2 drpd lebai2 Pas yg terbukti bodohnya bertingkat tingkat gagal bersikap cerdik terhadap umat islam


Shakri Othman : Dah banyak buat kenyataan bodoh presiden serta khadamnya cakap lain timbalan presiden cakap lain, kena serang sampai penyokong sendiri pun pening cepat-cepat U-turn. Parti pening.


Kang Razzi Armansur : Lebai biawak ni memang dari dulu gila publisiti. Keyboard warrior. Di Parlimen pun cari publisiti -- berdiri depan mic. Itu saja kebolehannya. After all -- ada lagi ke yang pandai dalam PIS? Bangang punya Lebai Takiri -- orang dah lama berhempas pulas mengasak, dia pun tumpang cari publisiti...

WF Irid : silih berganti pemimpin pas keluar kenyataan yg jauh sesat menyimpang... bodoh lebai lebai ni

 Jo Ji Kenapa pula si bodoh ini libatkan islam? Ini kan kes merompak wang rakyat


Azizan Azid : Aq rasa Mr Audi ni x tahu apa...ikut skrip je...biasanya yg jahat bknlah agensi kerajaan tapi..org politik, media n ahli perniagaan.



Govin Raj : Lawak Jenaka terunggul PAS . Sekiranya kerajaan telus dlm menangani masalah 1mdb lama sudah dakwa org org berkaitan. Semuanya lakonan belaka.



Wira Jidin : Alahai pas.... Didewan parlimen kaku membisu.... kalian buat ramai tersipu.....adakah pas tak tahu malu....


Mohd Saleh Yeop Ahmad : Berani ke jangan2 berani cakap saja tapi kerja tiada nanti Hj Hadi naik angin pula.


Tengku Sahrudin Kuden : Baru tersedar dari tidur kerana lena panjang tiada mimpi bertandang, kenyang makan dedak dan tertinggal bas. 
Comments
3 Comments

3 comments :

UP the Moderates said...

Tahniah! Sudah ramai yang faham dan ambil berat.

Kepada pemimpin Pas..
selamat jalan...anda akan ketinggalan.

tanya sama itu hud hud said...

Lebai parti sarkas pemakan dedak..
Setakat tu je la nak tunjuk hebat..
Parti pasu bunga

Anonymous said...

Hoi ostaz at takiri. Usah buang maso hantar memo. Pi layan bini muda mu lg baik. Byk shok ohhh. Dah hadiah audi q7 mesti layan corncake punya. Kahkahkah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...