GOPENG

GOPENG
JOM HAPUSKAN KLEPTOKRASI

Wednesday, July 05, 2017

Jauhkan diri dari kumpulan anjing-anjing ini!


 Tok Lebai Rusila kata dia tetap tidak bersetuju dijemput campur tangan asing terhadap penyelesaian dalaman kita ….

At-Takiri juga kata Pas tidak mahu campur tangan asing menyiasat 1MBD. 

Ketua Penerangan PAS iaitu Nasrudin Hasan at-Tontowi, tanpa berani menyebut nama, menuduh ada orang yang kononnya pergi meronda-ronda di switzerland, peranchis, united kingdom dan amerika syarikat untuk buat laporan meminta negara-negara asing campurtangan campurtangan dalam isu skandal 1MBD.

Dalam kenyataan terbaru Tok Lebai Rusila mengungkap mengenai campur tangan asing ini dengan kiasan berikut :
 Saya tetap tidak bersetuju dijemput campur tangan asing terhadap penyelesaian dalaman kita kerana mengundang akibat yang lebih buruk dan tiada keikhlasan kuasa asing dalam dunia hari ini. Langkahnya laksana menebuk kapal untuk mendapatkan air secara mudah.

 Saya tertarik dengan sekawan anjing dalam satu kampung yang berkelahi berebut tulang, mereka tidak menjemput anjing luar datang bersama, sebaliknya bersatu mengejar anjing luar yang datang menyertainya. Baca di sini
 Lihatlah bagaimana Tok Lebai Rusila ini tetap konsisten menegakan benang basah dengan dakwaan kononnya ada campur tangan asing walaupun kenyataannya itu telah dibantah dan dijawab oleh pelbagai pihak.

 Hanya PM Najib bersama tukang bodek dan penjilatnya yang terus memuji sikap Lebai Rusila itu dan sangat berterima kasih diatas sikap lantang dan berani Lebai Rusila menyatakan bantahannya terhadap campur tangan asing!

 Sebenarnya sikap berani Lebai Rusila dalam menyatakan bantahannya terhadap campur tangan asing ini adalah menepati ceritanya tentang sekumpulan anjing yang Lebai Rusila katakan itu.

 Lebai Rusila berlagak garang dan ganas tidak ubah umpama seperti ketua sekumpulan anjing yang berkelahi berebut tulang, mengonggong dan menyalak kononnya menghambat anjing luar yang datang menyertainya mahukan tulang!

 Padahalnya dia hanya menghambat bayang-bayangnya sendiri yang disangkanya anjing luar. Maka anjing-anjing yang bersamanya pun ikut percaya dengan ilusi tersebut maka masing-masing pun turut sama menyalak, menyalak dan menyalak...

 Sikapnya ini telah mendapat pujian daripada orang yang telah mencampakan tulang kepada kumpulan anjing-anjing ini; maka lebih galaklah anjing-anjing ini menyalak bayang-bayang sendiri kerana pecaya itu adalah anjing luar….

  Perangai mereka semua ni tidak ubah macam anjing gila… sangat merbahaya. Jauhkan diri korang dari kumpulan anjing-anjing ini!
Comments
7 Comments

7 comments :

Boley Jalan said...

Kah kah kah, dan anjing2 ini mengaku hanya mereka beriman.

Anonymous said...

tu dia, kena sebijik, power punya. selepet kat muka yg empunya memula bicara. so en en walaun tak mahu tanya ke kat boss, lu punya peribahasa ke, bidalan ke, sindirin ke, simpulan bahasa ke, tak dak benda lain ke, asyik asyik anjing, babi, nyamuk, beruang, kancil. cuba la buat yg lain pula mcm harumanis ke, durian ke, dokong trengganu ke..

Anonymous said...

Si lebai mulut celupar gunakan istilah anjing lagi...
Mungkin dia ni berperangai macam anjing kot!!

UP the Moderates said...

Buat masa kini, Hadi Awang ni.. tak boleh buat apa2 dah. fahaman, bacaan beliau sudah ke arah kiblat Umno. hanya dengan kekalahan Najib/Umno..akan dapat mengajar Hadi Awang dan kawan2nya.

Anonymous said...

Tepat sekali. Sejak anjing Rusila kena injection dedak, bertambah tambah manja dengan tuannya. Asal ada saja orang usik tuan dia, menyalak sakan bukan main. Dedak ada pil kuda tu woii!!!. Tu ketagih lain macam dan bersalak sakan.

Anonymous said...

Secara tidak langsung, Hadi dan walaunta PAS seperti Wan Rosli itu, mengakui bahawa mereka adalah anjing yang dimaksudkan oleh tuang presidenng parti anak butir taik UMNO tu, kah kah kah...!

Anonymous said...

yg dlm negara pon otak dah mcm mahluk asing... kuasa asing myelesaikn masallah negara mereka..yg pak lebai kt sni takot sgt dh kenapa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...