GOPENG

GOPENG
JOM BERSAMA PAKAAN HARAPAN

Friday, July 21, 2017

Khemah Ijtimak Persidangan Ulamak Sedunia dilanda ribut

Cobaan...
 Khemah  Ijtimak Persidangan ulamak sedunia yang mula berlansung petang semalam di Stadium Sultan Muhamad  di Kota Bharu, Kelantan terbang dilanda angin kencang malam tadi.

   Dipercayai tidak ada kemalangan jiwa berlaku. Namun beberapa khemah pameran para peniaga di situ telah mengalami kerosakan akibat kejadian tersebut.

Kerugian tanggung sendiri?
 Belum dapat dianggarkan jumlah kerosakan dan kerugian sebenar yang dialami akibat mala petaka ribut yang melanda bagi kali kedua, majlis anjuran Pas.

 Apakah ribut yang menimpa kali ini ada kaitannya dengan tuduhan PAN murtad oleh Hj Najmi Zakaria, Ketua Penerangan PAS Tanah Merah pada 14 Julai lalu ?

  Dalam ucapannya di perkarangan Madrasah Pak Man Serbuk, Kampung Dalam Pondok Tanah Merah Kelantan,  beliau berkata orang PAN (AMANAH) murtad dan patut dibunuh.

  Dalam kejadian pertama sebelum ini iaitu pada 29 April lalu, semasa Muktamar PAS Pusat sedang belangsung di Kompleks PAS Kedah, ribut kencang telah melanda yang menyebabkan kemusnahan khemah utama dan beberapa khemah lain di tempat kejadian.

 Selain terpaksa menanggung kerugian yang besar akibat kerosakan tersebut, beberapa orang turut mengalami kecederaan.

Musibah yang menimpa orang soleh adalah ujian,
yang menimpa orang tidak soleh itu adalah  bala...
  Para walaun dan lebai-lebai parti agama itu berasa amat tersinggung dan marah apabila kejadian ribut kencang yang melanda di muktamar Pas itu dikaitkan dengan doa laknat dimana sehari sebelum itu sewaktu pembukaan muktamar Dewan Ulama telah dimulakan dengan doa 'Jahanan Pan'.

 Ketua Dewan Ulama Pas Kedah, Mohd Rejab Md Akhir telah meminta para perwakilan supaya berdiri dan mengetuai ikrar yang diakhiri dengan laungan jahanam AMANAH, diikuti laungan takbir.  

  Begitulah kehendak Allah yang menguji hambaNya dengan pelbagai ujian termasuk ribut sama ada hambaNya yang soleh atau tidak. Jangan pula ada yang menganggap ia bala Allah S.W.T kepada PAS kerana Makkah khususnya Masjidilharam acapkali juga dilanda ribut. [Jom kita berhusnul zon]
Comments
8 Comments

8 comments :

UP the Moderates said...

Kalau kita ni..mulut shj cakap.. mengikut ajaran al-Quran dan Al- Sunnah.

Tapi..hati, perangai, akhlak bersifat dendam, iri hati, taksub..
ALLAH sWT pun tak sukalah! dan percayalah.. Allah SWT masih sayangi kamu dan Allah SWT juga akan memberi amaran.

Kepada ahli/pemimpin Pas..
Kamu tak nampak kah?? Sudah beberapa kali..Allah SWT memberi amaran ke atas kamu?

Anonymous said...



Sudah dua kali BALA' bertimpa2
Itu bukannya ujian ttp BALA' yg sgt2 terang lg nyata!

Aku dpt merasakan slps ini akan ada lg BALA' yg akan mnghempap ular2 ularMAK ini, AWAS!

Dah JAHANNAM pon!

Ribut tu kan makhluk Allah juga

Banjir besar zaman nabi Noh tu pon makhluk Allah juga..

Mengapa??? banjir besar zaman nabi Noh tu TAK 'hempap' nabi Noh?

Mengapa pulok??? ribut kat kota sarang semut tu "dikhususkan" utk hempap lobai2 hudud?

Makhluk Allah dgn sesama makhluk Allah spatutnya "understanding" TAK kan gaduh2 & saling mengHEMPAP!

Adakah lobai2 hudud sudah TAK diiktiraf lg sbg makhluk Allah oleh 'RIBUT' itu?

Mungkinkah lobai2 hudud itu dah bertukar mnjd "makhluk" ber TUHAN kan dedak CURI??

Sbb tu laa RIBUT tu dtg utk menJAHANNAM kan!!


Mekah..

Mekah juga turut dilanda BALA' krn ramai lobai2 penyamun2 perompak2 perembat2 BALAK yg konon2 nya "warak" mnjdkan tempat itu sbg tempat utk mrk "menyucikan" sgl ONAR ular..??

AYAT2 @ bukti2 yg tlh Allah tunjukkan itu sgt2 terang...jgn lg was2 bhai!

tanya sama itu hud hud said...

Kena faham beza ujian dengan kifarah..

Anonymous said...


Kita WAJIB husnul'ZON kat depa weh, sbbnya..

1)Jgn kutuk2 depa nih imam semayang tau

2)jgn kutuk2 depa berani duduk depan jd imam semayang jnazah pulak tuu, tau idak..ada bran? hahaha..

3)jgn kutuk depa sbb depa tak peronah tiggal khosyuuk solat "Tahajjud" tiap2 malam, komer tau dak

4)nape soal siasat sesangat pemimpin2 lebai kami sdangkan pemimpin2 umno tu lg KORUP besor, komer tak nak kesah pon



Ayat2 statement 1 2 3 4 kat atas tu ler yg mnjd modal kukuh paling mashyur sekali kpd walauns2 siku lutut
selepas duduk ddlm majlis2 usrah tamrin qiamullail fastaqim multaqo dan entah apa2 ijtimak ulor ulorrMAK lg hihi..

TETAPI..

Bila dtg bab istihar harta yg dicuri serta buat SD keatas harta gelap songlap serta rembat BALAK tu semua imam2 lebai yg tak peronah tinggal semayang Tahajjud tu jd sepi sunyi sprt terpijak tahik 300% kat celah2 jari hihihi..

Gitu ke roper "akidah"nya org yg jd imam semayang jenazah yg mengucap 2 kalimah SYAHADAH yg tak nah tinggal semayang Tahajjud tiap2 malam tu, elok bebenor akidah depa jd camtu tu yea...takbir!

Gerenti Allah terima punya semayang Tahajjud depa 300% dan terus kesyurga sbb ada no. ahli...dan bab2 istihar harta serta SD tu semua nya idea Yahudi dan 300% akan ke neraka tu..kah kah kah!


Sbb tu laa RIBUT dtg mengHEMPAP dan menerajang ulor2 ulorrMAK itu dgn BALA' bertimpa2!

RIBUT itu dpt melihat kedasar hati ulor2 ulorrMAK itu sbnr2nya berTuhankan dedak CURI!!
Nokhtah!

Anonymous said...

Ha ha..
AWAS! jgn ssekali semayang dibelakang lebai2 Imam penCURI nih, sbb RIBUT..


BALA' "RIBUT" dtg lagi..

Kaum nabi Noh banjir ranapkan

Kaum nabi Hud angin hancurkan

Kaum nabi Luth dihempap gegaran

Quraish dihempas "RIBUT" dan taufan

Lobai2 "HUDUD" bertempiaran ketakutan

Kota "sarang-Smut" mnjd sasaran kemurkaan

Ribut "sekecil butir tahik" memberi amaran

Itulah hakikat 'BALA'!, bukan, bukannya ujian!!

Silobai2 tu ingat mrk berjubah bersorban, mrk beriman

Walhal mnCURI ponteng fitnah itu, jls "BUKTI2" mnipu Tuhan

Lalu doa' JAHANNAM--Pan sipenCURI2 itu pun dimakbulkan

Agar lobai2 butir tahik itu mndpt keinsafan!?

ATAU

mrk terus bebal utk trus dJAHANNAMkan

Sama2 kita nantikan penuh debaran

@ kah keJAHANNAM yg paling dlm

Dah 2xRIBUT mnghempap trajang!

Anonymous said...

Inilah bala kpd org2 PAS yg selalu anggap org lain kafir. Sedangkan di dalam Islam, memanggil orang bukan Islam dgn panggilan 'Kafir' jg dianggap salah. Allah bayaq cash kpd kesalahan PAS.
- Din, Pondok Pendang, Kedah.

Din Romeo. said...

Huh!kah kah kah.

Anonymous said...

Dulu2..

Zaman nabi2 dulu banjir, RIBUT taufan, petir, angin panas, gegaran gempa hanya & HANYA menghentam dan menhempap org2 KAFIR dgn jls TERANG secara khususnya!

KUASA alam sprt yg diatas itu tidak & TIDAK pernah samaskali menimpa serta menghempap nabi2 wali2 dan org yg benar2 LURUS beriman kpd Allah..


Sekarang..

Dan yg terbaru skali lebai2 hudud yg "mengaku" SERTA "prasan" sbg spesis yg paling beriman skali dinegara ini telah pon dihempas dan dihempap RIBUT sama sebijik yg tlh menghempap org2 KAFIR/musyrik dizaman dahulu!



Persoalannya..

..adakah kita masih was2 serta RAGU2 melihat hakikat HAKIKI siapakah sbnr2nya yg tlh mnjd KAFIR/musyrik/MURTAD didepan mata kita skrg dgn petunjuk RIBUT sbg makhluk ALLAH yg LURUS yg samaskali tidak pernah berdusta sejak dahulu itu?

Adakah kita masih kliru was2 serta RAGU2 dek krn jubah sorban serta gelagat "budak2" yg berani kedepan mnjd IMAM semayang konon2 sgt khusyuk mnghafal ayat2 panjang utk tontonan dan kebanggaan...sdangkan ddlm bab hisab @ AUDIT harta sbg AMANAH trhdp ummah yg wajib di ISTIHAR mrk lah yg paling2 TAKUT skali, sbb HATI kecil mrk tahu bhw mrk itu adalah sbnr2 penCURI yg tlh terikat berTuhankan dedak CURI hihihi..

..dan RIBUT itu tidak pernah buta trhdp penCURI2 itu sejak azali, sjak zaman dahulu lg wpun mrk itu brjubah bersorban serta konon2nya semayang Tahajjud TAK nah tinggal,, ttpi penCURI itu tetap penCURI di"mata" RIBUT yg dpt melihat hakikat HAKIKI sbnr2 "akidah-mrk-yg-tlh-JAHANNAM-itu" dgn anugrah dr ILAHI!

Jgn ler was2 dan RAGU2 lg dgn petunjuk drp RIBUT itu hendaknya..

Reply

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...