JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Monday, April 09, 2018

Adakah Sultan Johor semurah ini?


Adakah Sultan Johor semurah ini? 

Bahawa dia akan memberikan sokongannya kepada Umno yang korup membawa kerajaan BN untuk meminta maaf dari Nazri?

 Sekarang kita melihat bagaimana teka-teki mula sesuai. 

Sultan Johor memberitahu Najib untuk mendapatkan Nazri untuk datang kepadanya dan meminta maaf dan kerana itu dia akan menyokong BN. 

Nazri terpaksa menghina dirinya mencium tangan Sultan dan tangan anak lelakinya,  Brigadier Jeneral itu. 

Media dimaklumkan mengenai peristiwa itu dan mereka semua berada di sana untuk merakam kedatangan Seri Paduka Baginda yang mempunyai "masa yang baik" .... dan hasilnya adalah "PANDANGAN IKHLAS SAYA UNTUK RAKYAT JOHOR YANG SAYA SAYANGI" oleh anak lelakinya.

 Tetapi, adakah Sultan Johor mahukan lebih banyak sokongannya terhadap Najib?

 Nudge nudge wink wink ... ahem ... pasti kedua-dua mereka telah berunding "pakej" yang mengesahkan bahawa "Saya membantu anda, anda membantu saya / wang tunai adalah raja" sindrom yang melanda pemimpin yang dipanggil negara kita?

 Sekiranya kebenaran diberitahu saya benar-benar tidak tahu apa-apa perkiraan yang dibuat antara kedua-dua mereka ... tetapi sesungguhnya seorang lelaki dengan 300 kereta di garajnya lebih mahukan tatacara permintaan maaf yang keji jika anda mahu sokongannya dalam apa-apa?

 Akhir cerita.
~ Hussein Abdul Hamid
Comments
13 Comments

13 comments :

Anonymous said...

TUlisan Anda ni bahaya..dgn pelbagai akta skrg mbolehkan Anda di dakwa..harap tuan lebih berhati2..berani kerana benar tp kena bijak supaya selamat dr didakwa..

Anonymous said...

Harap maaf tuan admin, jgn keterlaluan posting yg menyentuh raja2. Musuh kita umno/pas pd pru14 ni. Jgn tambahkan musuh dgn perkara2 yg sensetif, umno akan pergunakan utk backfire kpd PH. Harap maklum.

Anonymous said...

sila tuanku bg manifesto bangsa johor utk pru14 dn paksa bn utk laksana manifesto itu atau bn akan derhaka kpd tuanku dn rakyat johor.

sapa pun yg memerintah tuanku tk terkesan tp rakyat terkesan.

Anonymous said...

My honest opinion for malaysian is to reject Umno-BN and vote for PH
ha5

Anonymous said...

Sebebarnya negara adalah rakyat...undi pakatan hatapan..Yahoo Allah makbulkan dan kurniakan kejayaan undi dan kerja rakyat Malaysia pakatanbharapan tadbir amin malaysia

Anonymous said...

Saya sokong ats keberanian tuan blpg al husseyn dlm membuka kebenaran yg telah terbenam sblm ini..
Teruskan tuan blog..
Dgn sumber bacaan begini kita blh menilai tentang perilaku puak² bangsawan ni..

Anonymous said...


Sebab itu semua orang .. tak kira siapa ... kena ingat pesan orang tua 'se ekor kerbau bawa lumpur ...'

Sebab 2.6 billion ...


Anonymous said...

Memang musuh kita UMNO dan PAS.
Tapi keadaan mereka sangat lemah.

Dan apabila ada pihak yang kedudukannya lebih tinggi dan ada kuasa di heret dalam kancah .. ketika menjelang PRU, jadi kacau lah. Dan bukan nya tidak ada di kalangan Raja-Raja yang tidak sokong UMNO tapi boleh ke mereka bersuara. Lalu apa jadi pada Raja Melayu yang berdaulat jika Raja-Raja pun bebas bercakap. Ini yang Pakatan Harapan bimbangkan.

Kita telah melihat bagaimana UMNO telah mengguna PAS untuk kucar-kacirkan pembangkang dengan cara yang sama tapi tak jalan..

Oleh itu kita sebagai rakyat cuma minta pihak Istana berlaku adil. Apabila didedahkan keburukan pemimpin yang rakyat sokong bersedia lah apabila ada rakyat yang mendedahkan keburukan atau rasa tidak puas hati pada pihak Istana.

Sekarang perahu dah terlajak... rakyat menunggu suasana ini di nueteralise kan. Bukan cara berpolitik tapi cara Istana.

Seperkara lagi, yang pasti UMNO akan menuduh pembangkang akan hapuskan sistem Raja kerana memperlekehkan Raja.

Jadi untuk mengelak di pergunakan oleh mana-mana pihak untuk kepentingan politik adalah bijak biarkan rakyat yang membuat keputusan.

UMNO dah ada senjata bermacam-macam jenis.. termasuk dedak, tak perlu lah di hulur bantuan atau sokongan, melainkan UMNO memang dah tahu kedudukan mereka dah nazak.

Anonymous said...




AWAS.

AKTA ANTI BERITA PALSU.

Bukan Feudal. said...

Pooodah Nezri Botak. Samseng taik kucing kurap. Buat malu orang Perak je... jenis pembodek muka tak tahu malu tak sedar di untung tak ada harga diri otak udang kepala penuh taik...! Kah kah kah.

Anonymous said...

Bercakap benar Dan jangan takut dengan manusia .raja ke ape ke semua manusia juga .sudah2 lah dengan sifat jahiliah takut dengan manusia .teruskan tulisan semacam ini

Unknown said...

what an insight!

Anonymous said...

nazri ni level burung pipit je, cakap bukan main. pijak semut tak mati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...