JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Thursday, April 26, 2018

CALON PAS NON MUSLIM : PAS PERMAINKAN AL-QURAN

 Oleh : Khabar-Siyasah


 KOMTAR - Tindakan PAS meletakkan Non Muslim sebagai calon, Ramai netizen anggap bahawa PAS permainkan tafsiran ayat Quran yang selama ini mereka menganggap haram memilih Non Muslim sebagai pemimpin. 

 "Depa (mereka) dok play ayat quran haram pilih kafir sbg auliya. Last2 angkat kafir jugak", Kata Nizar nordin 

 Berpegang dengan analogi yang pernah dibuat oleh Presiden PAS, bahawa melantik pemimpin ini sama seperti melantik imam solat. Justeru, seorang netizen menganggap ganjil dengan tindakan PAS angkat Non Muslim sebagai calon dalam PRU kali ini. 

 "Baguslah makmum islam pilih imam bukan islam?", Soal Samsudin Abd Jalil 

Malahan, ada sebilangan Netizen yang masih ingat lagi bahawa dalam ceramah PAS di era dahulu menuduh UMNO sebagai kafir, antara hujahnya bahawa UMNO berkawan dengan MCA dan MIC yang mereka tidak beragama Islam. 

"Dulu ckp UMNO dan BN parti org kafir sbb bercampur dgn org kafir.. Skrg dh kne suap dedak / duit. Bergabung pulak dgn BN, calon pun ambik yg bukan islam. Makin teruk dh PAS ni. Kat parlimen.. calon2 diowg Nk berhujah pun xreti.. Cara berckp mcm ckp2 kedai kopi. Ckp xde bukti dan usul. Xde calon yg berkualiti dh skrg", tulis Nur Nadhirah. 

 Terdapat juga sebilangan netizen yang menampilkan perasaan hilang kepercayaan dengan PAS kini, kerana dahulu mengatakan haram mengundi Non Muslim, sedangkan kini mengambil Non Muslim sebagai pemimpin. 

 "Bab ni aku tak minat. Mcm x ada calon islam. Kat sini mmg aku tak respek dah. Jgn putar2lah nak jadikan ianya betul. Ada sekor calon pulak (Balasubramaniam). siap dah mimpi jumpa Nabi Muhammad byk kali dlm mimpi dia. Nak tgk video...pergi kat wall saya. .aduhhh...PAS oh PAS....aku sangkakan tegak...bengkok jugak kamu", Tulis DS Riduan AK. 

 Ternyata PAS terkena dengan "Fatwa" yang mereka perkenalkan sendiri. Tidak hairan, ramai Netizen anggap PAS adalah parti yang peralatkan agama, bukan beramal dengan agama. 

 "Nak cakap ekonomi, pemimpin PAS bodoh ekonomi. 

 "Nak cakap agama, pemimpin PAS cakap agama tak ada fakta. Nak lawan MAZA dan Rozaimi pun tak mampu. 

 "Jadi, cara terbaik untuk PAS, peralatkan agama untuk terus hidup".
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...


Salam CAHAYA Cinta-NYA..


CAHAYA dan ISLAM..

Ddlm CAHAYA,
apatah lg ddlm CAHAYA Cinta-NYA sprt yg dibawa nabi Isa as itu, smuanya mnjd sgt2 n amat2 TERANG MUDAH CEKAP PANTAS RINGKAS n berSISTEMATIK skali utk mencari jwpn n penyelesaian hatta kpd masalah2 yg sgt rumit n kompleks skali hi hi..krn smua yg ddlm CAHAYA Cinta-NYA itu adalah amat2 n maha2TERANG skali hmmm.. nampok tak bro?

..krn ddlm CAHAYA Cinta-NYA itu, smuanya bnar2HUMBLE=bnar2PASRAH=bnar2ISLAM=bnar2SURRENDER kpd sbnr2Integrity-TRANSPARENCY, iaitu sbnr2 smutlak2CAHAYA KBNARAN yg maha2TERANG drp TUHAN sluruh alam2, terang ke dok lg nih? he he..

Nota:
makna/ERTI/definasi hakiki ISLAM=PASRAH=SURRENDER=OPEN kpd strang2 CAHAYA-NYA ha ha..

Sprt makna/ERTI/definasi hakiki Dajjal itu=pemBOHONG,
hampir 100% yg mngaku ISLAM tak tau pon apa makna/ERTI/definasi hakiki ISLAM itu sndri, hi hi..



Dajjal dan keGELAPan..

Apb sesuatu isu/problem itu sengaja diSUKAR=diBELIT=diTANGGUH=diPONTENG=diU-TURN=diKELIRU malah diUGUT n djdkan FITNAH dgn berbagai2 alasan serta tipu helah..itulah sterang2 tanda gelap gelap gelap n GELAP gelitanya HATI n minda siDajjal=pemBOHONG yg mmiliki roh Dajjal=pemBOHONG yg sgt2 suka mnDajjal=berBOHONG kpd sesama manusia ddlm lobang keGELAPan yg sgt2 n amat2 dlm!!

Apatah lg apb jubah n sorban hadis2 n nas2 Quran turut diDajjal=diperBOHONGkan utk sama bergelumang sdondon ddlm lobang keGELAPan itu..pastilah keGELAPan itu mnjd sgt2 PEKAT n karat yg sgguh2 ngeri jijik lg mngelirukan skali, ho ho..sbb itulah CAHAYA yg dibawa oleh nabi Isa as yakni CAHAYA Cinta-NYA itu sgt diperlukan hu hu..was2 lg ke bro?


CAHAYA Cinta-NYA.. Kita Suloh kan
keGELAPan Dajjal ..TERANG Terbuka
CAHAYA yg Terang.. Dajjal Ketakutan
Dajjal Gumbira ...Ber GELAP Gulita

GELAP Hati ...GELAP lah Minda nya
GELAP Pekerti... Sdondon menCURI
Berbelit Beralasan ..PONTENG n Auta
CAHAYA Cinta-NYA... TERANG Menyinari


CAHAYA Cinta-NYA.. Terang Menyinari
SelfLESS n selfLESS ..Takde pentingDIRI
TAK Mintak diBayar..TAK Minta diKENALI
Bak CAHAYA Sang Mentari ..Percuma nFREE


Bak CAHAYA Mentari.. TERANG Menyinari
Bak Kaseh IBU ..TAK Tau Mengkhianati
CAHAYA Cinta-NYA.. Elegance PEKERTI
Begitulah Pemimpin ..Yg Kita HAJATI


dLIHGT ofLUV,

Lets dLIGHT ofLUV shines n owes shining strongly miracluosly in ur HEART myLV my dearestONE hu hu.. bcoz LIGHT is miracle indeed!

Rmmber dLIGHT ofLUV in ur HEART is d GREATEST gift from GOD inside u n inside me too, tht so easy can eleminate d corrupt d babaric s wel s d DARK energy in our soecity in this country hi hi..

We r ONE(AHAD) n owez'll b, s what I hv in my HEART so u do..s NOW n owez I LUV U I LUV U LUV U LUV U LUV U hu hu..

CAHAYA Cinta-NYA ..Ddlm HATI
Bersama Di KONGSI.. Bersama Di Rai
s what u BELIEVE-strongly, u'll c
n what u SAY-intently, u shall b

In dLIGHT ofLUV.. we all Stand s ONE
In Darkness ofCORRUPT ..we r Split-Hate-nFEAR
In dLIGHT ofLUV ..Givin n Sharin we'll Prosper Abundance
Peace LUV Harmony..dMiracles CREATIVE-Energy wont let us suffer/POOR!





Anonymous said...

Jgn bimbang pas. Walaun tetap wala', tak kira apa pun pas buat. Paling kuat pun hilang deposit aje. Bukan duit sendiri pun

Anonymous said...

Cuba kalau lim kit siang cakap mimpi jumpa nabi confirm berbakul kena maki dgn orang pas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...