JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Thursday, April 12, 2018

Dakwaan PAS makan duit terbukti bukan fitnah

Oleh : Khabar-Siyasah


 SEBERANG PRAI - Pada saat PAS dakwa bahawa mereka difitnah makan duit UMNO, Dr Azman menyatakan dalam satu tulisan Facebook beliau bahawa sememangnya wujud pemberian wang UMNO kepada PAS secara sulit. Cuma didakwa bahawa pemberian secara sulit itu telah dibocorkan oleh UMNO sendiri. 

 "Rupanya tidak ikhlas UMNO bagi pitih (duit) kepada PAS. Bagi lepas tu bocor rahsia kepada PH", Tulis Ahli Jawatankuasa Badan Perhubungan PAS Terengganu, Dr. Azman Ibrahim dalam Facebook peribadi beliau yang tersebar dalam whatsapp. 

 Sebelum ini, dakwaan pertemuan sulit PAS dengan UMNO, pernah pihak PAS dakwa ia sebagai fitnah, lalu terbukti sebagai benar. Begitujuga, sebelum ini pernah ada dakwaan bahawa PAS menyokong UMNO yang dituduh sebagai fitnah. Namun, kemudiannya terbukti bahawa ia adalah benar. 

 Begitujuga dengan dakwaan Mahfuz Umar baru-baru ini bahawa ada dua akaun yang melibatkan PAS, yang masing-masing sebanyak RM 1juta dan satu lagi sebanyak RM 1.5 juta telah dimasukkan duit oleh pemimpin UMNO tertentu. 9

 Walaupun ada sebilangan Facebooker PAS mendakwa bahawa ia adalah fitnah, malahan dikatakan oleh Presiden PAS sebagai tidak munasabah. Namun, selepas itu ia diakui benar oleh Dr Azman Ibrahim yang merupakan pemimpin PAS di peringkat Terengganu.  

 Bukan sekadar Dr Azman, malahan ia tidak dinafikan oleh pimpinan PAS yang lain. 9 Seorang Facebooker terkenal, Ahmad Muslim Badawi menyatakan bahawa beliau menonton video pemimpin PAS yang menjawab dakwaan Mahfuz tersebut. Beliau merasa terkejut kerana dalam video terbabit, PAS tidak berani menafikan dakwaan itu. 

 "Takiyyudin kata.. dia minta Mahfuz buktikan ia satu kesalahan, (jika) ia satu perbuatan Rasuah.. dan kalau salah dia minta lapor SPRM.

  "maksudnya depa (mereka) tak nafikan mereka terima duit UMNO..cuma depa tafsirkan ia bukan satu Rasuah..", Tulis Ahmad Muslim Badawi dalam Facebook beliau. ~ sumber
Comments
10 Comments

10 comments :

Anonymous said...

Hahahah,

Alahai si penulis,

Ni berita semalam.(yesrerday news)

Si alhusyeen ni hahahaha,

Sebijak bijak pahlawan papan kekunci PH ni , bengap juga, tak tau nak beza troll ke realiti,

Kan dah berlegar dialam maya pasal ni,

Hahahah.....padan lah korang ni menyokong barang luput, sebab pemikiran korang ni pun dah luput , tamat tempoh..

Hahaha

Pantang nampak makanan..bedal, tak kira basi ke elok lg ke, sisa org ke..

Hahahah...

Nak tuduh pun buat lah laporan , report ke..

Kemudian kemuka kan bukti

Ni main tuduh je...dah tu org perli pun tak paham...

Aku ni nak tunggu bukti, bg le no acct

Yg Mahfus cakap ada tu..

Tunggu no acct affin bank yg Husam Musa kata ada money trail rasuah politik PAS , smpi kesudah tak dpt...

Hahahaha...idup lah dlm dunia fantasi korang..

Anonymous said...

Hahaha..

Alahai si penulis,

Troll ngan realiti tak dpt beza,

Sj mengimbau kembali,
Masa dekat dekat pilihanraya ke 13 yg lalu berlegar ligat rakaman suara yg dikata kan suara Hj Mat Sabu bersama dengan seorang perempuan sedang berbicara kam perkara yg lucah,

Ketika itu ianya tidak dpt diterima kerana ianya dikatakam tidak boleh dijadikan bahan bukti perbuatan sumbang,

Persoalan kini kenapa rakaman Suara yg dikatakan Nik Abduh itu diterima dan disahkan benar...

Hanya berdasarkan emosi dan dendam sahaja ke?

Biar kita berlaku adil...

Jgn percaya pd golongan munafik..

Hahahaha

Selamat le korang

Anonymous said...

dalam kepanasan untuk menyelamatkan keadaan, terserlah segala kebodohan.

selama ini pas menafikan terima 'derma' dari umno. hingga nik tak cerdik pun nafi suara dalam rakaman bukan suara dia. (kalau rakaman itu fitnah, kenapa Sarawak Report begitu berani memasukkan rakaman tersebut dalam hujah pembelaan dimahkamah London?)

dalam keghairahan untuk membersihkan parti suci dgn meletakkan kesalahan pada orang lain, pas telah terang2an 'on record' mengaku terima dedak dari umno.

usop ali said...

Dah tahu munafik mu ambil duit buat apa...kan dah kena......munafik n kafirun..mana bahaya...lu pikir la sendiri....lebai malang oiii

Anonymous said...

Jaga-jaga. Layak ke mereka yang ambil duit dan konon nya fitnah jadi saksi Allah.

Saksi kahwin nikah boleh lah lagi tapi ingat jenis kekeluargaan yang macamana kesannya dalam sistem kekeluargaan Islam nanti secara keseluruhan. Bapa angkat yang warak sekali pun tak boleh jadi saksi untuk anak angkat, begitu lah Islam jaga sistem kehidupan kekeluargaan.

Belum cakap pasal jadi saksi sebagai kesaksian Allah Maha Esa.

Orang yang memikirkan kesaksian tersebut sangat jaga semua hal terutama keikhlasan dan amanah. Belum tentu orang yang hanya ingin syurga dan pangkat dengan ilmu dan kitab nya dapat naik jadi saksi ..

Anonymous said...

Yang di isu kan ialah gambar Mat Sabu dengan Amoi je. Tak tahu lah pulak ada rakaman Mat Sabu berbual hal lucah dengan seorang perempuan.

Berbual kira perbuatan ke ? Perbuatan apabila berlaku sentuhan fizikal. Kalau menggoda atau menghasut boleh lah pakai.

Apa bezanya antara rakaman Mat Sabu, kalau betul lah, dengan Nik Abduh ialah rakaman Mat Sabu tak ada saksi melainkan 'se orang perempuan' dan tak hangat macam rakaman Nik Abduh yang di isu kan beberapa kali sampai ke hari ini. Dengan tujuan supaya Nik Abduh buat sesuatu...

Saksi perbuatan Nik Abduh ada akaun dan ada saksi serta bukan orang lain, tapi orang PAS. Yang terlibat bukan se orang tapi tiga empat orang.

Kembali lah kepada petunjuk Allah.

Anonymous said...

Mesej FB bertarikh 08 April .. baru lagi yang punya pulak bukan Walaun bawahan yang dapat lendir dedak.

Tulisan tersebut mengaku UMNO yang bagi duit .. dan sepupu Nik Abduh pun dah buat lapuran Polis..

Sepatutnya tindakan telah di ambil. Tapi kerana bukan DAP yang bagi duit dan kerana PAS yang terima duit UMNO, apa lah yang nak di harap kan ..

Serah lah kepada Allah.

Anonymous said...

Perli pun ada cara nya. Itu lah sebab nya PAS tinggal yang bodoh-bodoh. Bagi orang lain, itu pengakuan.

PAS kata nak bagi BR1M 2500 tu perli ke gila ?

PAS dah keliru dalam banyak hal..

Anonymous said...

Tuduhan umno beri duit kpd pas adalah sahih, bukan fitnah
Rakaman audio nik abduh pun sahih, bukan fitnah. Berapa org pas yg ada maklumat peribadi yg arwah tgna tuduh nik abduh derhaka kepadanya? Nik abduh seorang daripadanya.
Sudahlah dgn auta kamu.Kebenaran akan tetap terdedah

Anonymous said...

Apa yg troll nya 2:45? Bangang betul kau. Azman dah mengaku bulat2! Jgn dok putar lg. Nik bduh pun dah ngaku. Jgn tlg lebai jd pembohong pula

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...