JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Thursday, April 26, 2018

Good try Mr.Arul but poor delivery mr.

Oleh Hanipa Maidin


 1. Saudara Arul Kanda dilaporkan melalui media menyatakan mengapa tiada kemaafan dari tokoh tokoh veteran parti sarkas yang mengkritik hebat isu 1MDB atau isu Equanimity. 2. Justifikasi beliau tentang perlu maaf itu adalah keputusan mahkamah Indonesia yang putuskan rampasan ( seizure ) ke atas kapal Equanimity itu tidak sah. 

 3. Good try sdr Arul but poor delivery Mr. Saya setuju seratus peratus dengan TS Rafidah yang kata nak mohon maaf untuk apa? 

 4. Adakah nak pohon maaf sebab diguna wang rakyat yang dikaitkan dengan 1MDB itu untuk beli kapal mewah seperti Equanimity yang dikaitkan pula dengan Jho Low yang tak pernah didakwa setakat ini dan hilang entah ke mana dan pernah berfoto sakan dengan MO1 dan keluarga seperti dalam foto ? 

 5. Sdr Arul katanya ada legal background dan mantan seorang debater.Nak tanya sikit lah soalan yang begitu asas : 

Adakah Mahkamah Indonesia itu terlibat memutuskan kapal layar mewah Equanimity itu tidak ada langsung kena- mengena dengan Jho Low atau 1MDB? Tak ada kan? So jika tiada, apa yang saudara dan orang seperti spesis saudara nak bangga sangat dengan keputusan tersebut ! 

 Tak pa sdr , in the name of freedom of speech kami hormati pandangan sdr..tapi let remind you..makin kerap sdr cakap makin meluat rakyat dengan mereka yang ada kaitan dengan 1MDB !!! 

 6. Anyway, jangan sdr ingat kami semua macam orang-orang suci itu yang begitu mudah puas hati hanya selepas 2 jam dengar penjelasan sdr. 

 Allah lebih tahu. 
 25-04-2018
Comments
5 Comments

5 comments :

Tok Ki said...

Ini macai bodoh ma ....

Anonymous said...

Adakah kapal tersebut hanya boleh di ambil oleh tuan punya sebenar atau sekadar cukup mengarah krew kapal ambil kapal untuk belayar dengan kebenaran tuan punya ?

Kemana kapal itu nak berlabuh kerana mungkin selepas ini FBI akan tahan dengan cara yang sah ?

Kalau tak dapat orang nya dapat kembalikan kapal ke negara pun cukup lah untuk di siasat. Tapi kalau kapal sebesar itu pun boleh terlepas tak nampak, orang nya lagi lah tak nampak ..



Kluangman said...

Nak minta maaf pada siapa?

Masa kapal tu kena sita, semua mengaku tiada kaitan?

Anonymous said...


Kalo ko fikir penerangan Arul Kanda adalah satu penipuan buat le laporan Polis, akta Anti Berita Tidak benar, Midin Ooi. Blog hanya untuk bebudak yang baru berkenalan dengan politik seperti aku.

Anonymous said...

Malaun ni jurucakap je..yg menjaga tuannya 'DIA' bukan profesional yg telus dan hormati profesionnya..
Itu sebab apa jua statement berkaitan 1MBD semuanya digulung bagai 'LIDAH BERCABABG' Dia tak perlu marah dengan gelaran ini..
Siapa dia meminta org memohon maaf? Sedangkan dia tidak telus malahan kenyataannya amat bebal, licik dan cuba membodohkan org..ini amat memualkan.
Kaki belit nemang pandai pusing-pusing agar isu sebenar tertutup itu kemahiran malaun ni...ayo..yo.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...