JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Saturday, April 07, 2018

MENJAWAB MOKHTAR SENIK....

Melucukan sekali apabila Ketua Dewan Ulamak Pas Pahang, Mokhtar Senik menyeru ahli-ahli Amanah untuk kembali kepada parti lebai berkecuali itu hanya kerana beberapa orang di Gua Musang sertai Pas di Kelantan.

Kalau itu mahu diambil kira, aku pun mahu seru Mokhtar Senik agar tinggalkan parti yang menjadi tongkat Umno itu agar berhijrah kepada Pakatan Harapan kerana seramai 50 orang ahli-ahli Pas di Jengka 13 baru-baru ini telah menyertai Amanah. Aku berada pada majlis penyerahan borang tersebut yang diterima oleh YB Mahfuz Omar. Apa macam, Mokhtar Senik? 

 Mokhtar Senik berhujah bahawa Pas tidak menjadi tongkat Umno, dalilnya Pas akan bertanding 150 Kerusi Parlimen, katanya. Alahai abang Mokhtar, bertanding 150 Kerusi Parlimen tetapi sasaran 40 Kerusi Parlimen dan mengaku awal-awal mahu jadi "King Maker" dan Penasihat kepada Umno itu sudah memadai untuk mengatakan Pas memang tongkat Umno. 

 Itu belum diambil kira kenyataan Hadi Awang, orang utama dalam Pas yang terang-terang sebut bahawa Pas hanya mahu perintah 4 ke 5 negeri sahaja, selebihnya kalau Umno mahu kita serah kepada Umno. 

Takkan Mokhtar Senik tak percaya kata-kata Hadi Awang? 

Alasan Hadi, Pas punyai perut yang kecil tidak boleh makan semua. Kalau pun perut kecil, rela serah kepada Umno mentekedarah semua tu, ntuk apa? Untuk kekalkan GST? 

 Belum lagi kita kira kenyataan Pakar Penyelidik Pas, Dr Zuhdi yang terang-terang sebut, Pas cuma ada dua pilihan selepas PRU14 nanti. Pertama, Pas tetap bersendirian. Kedua, Pas akan bersama kerajaan campuran dengan Umno jika Umno mahu Kerusi Pas.

 Terang lagi bersuluh, wahai abang Mokhtar Senik. Mesti Mokhtar Senik kata fitnah, kan? Boleh rujuk dengan Dr Zuhdi, betul atau tidak beliau pernah berkata sedemikian?

 Boleh rujuk juga dengan Hadi Awang betul atau tidak dia berkata semua negeri diserah kepada Umno kecuali 4 ke 5 negeri sahaja yang Pas mahu perintah. Ada berani bertanya?

 Banyak lagi dalil kukuh untuk menyatakan memang Pas akan membantu Umno biarpun parti itu sendiri bakal tumbang semua Kerusi di Pahang dan di beberapa negeri lagi. 

 Rakyat begitu menyampah dengan Umno/Bn yang menyiksa rakyat dengan GST, maka sekaligus meluat dengan Pas yang mahu jadi kera sumbang dan menjadi tok wakil yang asyik berkecuali. 

Buat Mokhtar Senik, cukup-cukuplah mahu jual agama. Ramai sudah kenal Anta. Lebih baik Anta bercakap pasal RUU Akta 355 yang bos Anta jual kat Parlimen tapi dibiarkan jadi jeruk pekasam. 

 WFAUZDIN NS
Comments
22 Comments

22 comments :

Anonymous said...

Alahai si penulis artikel ni,

Hujah Tuan menampakkan tahap kepandaian Tuan berpolitik dan berstrategi,

Hampir sama dengan aku yg hanya bersekolah rendah ni,
Kalau inilah hujah yg dipakai untuk menyatakan yg PAS menongkat UMNO,

Hujah yg sama juga aku boleh pakai menyatakan yg Amanah ni kuda tunggangan DAP@ZIONIST untuk menguasai Malaysia,

Faktanya
1) AMANAH hanya bertanding berapa kerusi? Dan DAP berapa kerusi?
2) DAP parti dominan yg akan menguasai MALAYSIA jika PH menang
3) ini dinyatakan sendiri oleh LKS dalam Doktrin MALAYSIA MALAYSIAN nya
4) perkembangan ini akan meletakkan MALAYSIA dalam pengusaan EVENGELIS yg mana lebih bahaya dr cengkaman GST
5) siapa sebenarnya yg mengadai ISLAM demi cita cita politik?

Jd pikir pikir kan lah

Anonymous said...

hei mokhtar... ada mimpi saidina omar lagi ke? klu ada bgtaulah kami semua. kot2 dlm mimpi tu ente disuruh jg tongkat umno.

mmmmm.. cuma nasihat ana hati2lah dlm fb.. jgn dok ngurat pompuan lg.

Anonymous said...

Ibu jari dia mane....mane...mane...kah kah kah

Sabtu Awab said...

Suruh Mokhtar Senik beli topi kombet Jerman lagi baik.

Anonymous said...

Sebenarnya tak penting sgt org ini dan org itu keluar masuk parti apa2 pun. Yg penting undi PH utk buat perubahan drastik demi kesejahteraan rakyat!

Anonymous said...

Jangan di pelawa Mokhtar Senik masuk Amanah..nanti parti Amanah akan rosak. rosak nama, rosak ahlak..Bahaya!

Anonymous said...

Dulu masa dalam pas kena halau suruh tubuh parti baru...bila dh tubuh Amanah minta masuk pas balik...apa yg pas mau ni sebenarnya???

tanya sama itu hud hud said...

Ularmak tunjuk kote kecik mau gebang..
Kahkahkah

Anonymous said...

buay apa deme layan mamat yang hantar gambar burung dia pada janda... ini perangai ulamak munafik ni....

Anonymous said...

Ana tau ana tau

Anonymous said...


Cakap orang PAS ni bukan boleh di pegang sekarang ini... bila bab kena tuduh terima habuan, biar rakyat yang menilaikan nya ..

Cakap tak berpandu pada petunjuk sebagai orang Islam..

Sebelum ini bila AMANAH cakap ramai Ahli, PAS juga yang menafikan nya konon tak ada ahli PAS yang keluar parti. Macamana pulak sekarang AMANAH ada ahli ?

Anonymous said...

Pusat tahfiz dia pun dapat duit daripada Najib aka duit curi. Nak lawan Umno apa kejadahnya?

Anonymous said...

Gadai boleh di tebus...

Yang PAS jual .. Jual sekali harong ... secara pukal... dengan hudud nya, dengan syurga neraka nya, dengan ayat suci nya, dengan hukum nya sekali dengan amanat nya ...

Nanti dengan kau, bini kau ... kena jual ..

Sharin Din said...

1.Amanah tak pernah kluar statement nak jadi king maker...jd memadai dgn kerusi yg ada....
2.Cer tolong kira jumlah kerusi parlimen DAP kalau menang semua...buleh jd dominan ke..
3.Raja Raja Melayu pun ilang kuasa ke kalau BN jatuh...sampai tk buleh nak kawal benda ni...
4.Selagi ada walaun mcm kamu...alien serang malaysia pun kamu akan percaya...apa la sangat evengelis tu...
5.Islam itu mudah...jgn la pulak ambil mudah sangat dgn Islam...
Kalau ATGNA buleh menerima dan berkawan dgn DAP...maka kamu lebih hebat pandangannya dari ATGNA....Wallahualam...

Anonymous said...


PAS hanya mampu menarik ahli baru di negeri Kelantan sahaja. Gua Musang pulak tu. Nak tunjuk pada AMANAH. Di sebabkan tak berapa ramai dan gagal menarik perhatian, PAS guna lah ungkapan yang menyentuh nama AMANAH.

Bukan nya sangat nak ajak masuk PAS pun, sebab itu kenyataan tersebut lebih menunjukkan orang yang lemah semangat.

AMANAH pulak dapat ahli PAS seramai 50 orang di Jengka 13 .. sebab di Kelantan dia orang masuk AMANAH macam tu je ... tak payah serah borang semasa majlis tapi terus ke pejabat AMANAH.

Lain kali nak buat macam ini, PAS kena cari ahli baru di luar Kelantan. Jangan buat malu Walaun.

Anonymous said...

Ana pun tau...
ha..ha..ha..
tak caya??
Ana sumpah jadi abu
ha..ha..ha

Anonymous said...

Banyak rasuah bn

Anonymous said...

Sharin din...

Apa lah kau ni,
Kau kat mana ni?

1) itu le Amanah, maknanya sanggup diperkuda kan utk dptkan undi melayu, asalkan DAP menang, Islam dpt apa?

2) la kira le semua kerusi DAP termasuk Serawak n Sabab...memang le lebih..jauh lebih byk dr PKR, Bersatu n Amanah weii..lagi nak menindakkan, kat mama kau ni?

3) Raja raja Melayu mana yg ada kuasa kat Malaysia ni? Kan ker Raja Berpelambagaan, bacalah balik Perlembagaan Malaysia..adoisss
4) Alein n Evengelis kau sama tarafkan....mana fakta mana auta ni, belom kira akidah lg ni, ambik mudah le korang...
5) memang le Islam itu mudah... Tp bg korang , korang mudahkan lg smpi jd Islam liberal... Tu yg sampi panggil DAP bentang kertas kerja dalam majlis ilmu korang,

ATGNA tak pernah ilang perinsip, dia ok ngan DAP, selagi DAP tak ganggu perjuangan tegakkan Islam...
Tp bila DAP dah lebih lebih...dia tak ikut...

Baca lah balik sumber yg betul...

Jgn ikut nafsu ..binasa..

Islam dulu...br GST lah, Keloptrrasiblah...

Anonymous said...

9:23,
Pas setakat nak tekan najib supaya melaksanakan ruu355 pun tak mampu dlm keadaan najib sgt lemah diserang semua penjuru. Hudud pula entah ke mana, nak masuk dlm manifesto pun tak sanggup. MP Pas dlm parlimen sunyi sepi drp kubur. Pas sebenarnya perjuangkan apa?

Anonymous said...

Dia ni bukan Ade kes almaunah dulu ke? Awat x kena gantung pun..

Sharin Din said...

ha...ha....ang punya excited nk jwb sampai berterabur tulisan...cara ang jwb pasal alien pun dah tau...ang ni memang walaun karat punya...tak paham bahasa...ha...ha...

Anonymous said...

Shahrin din,

Aku tak sekolah memamg le berterabur..

Tp aku ada fakta...korang ada Auta...

Jwb le ngan fakta...

Tak de cara lain ke nak jwb
..hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...