AMANAH PERAK

AMANAH PERAK
AYUH MENDERMA

Tuesday, April 17, 2018

PENGARAH PERHUTANAN KELANTAN SAHKAN WUJUDNYA MESYUARAT: POHON PENJELASAN LANJUT

Foto-foto itu menunjukkan Pengarah Perhutanan Negeri Kelantan bersama dengan
taukeh balak yang terkenal di Kelantan. 
Saya merujuk kepada kenyataan media daripada Pengarah Perhutanan Negeri Kelantan sebagai tindak balas Notis Bantahan Kelulusan Pembalakan sewaktu Kerajaan caretaker yang saya serahkan di Pejabat MB Kelantan pagi ini.

A. Kenyataan itu dengan sendirinya mengesahkan dakwaan saya bahawa wujudnya mesyuarat berkenaan pada hari ini.

 B. Dakwaan tiada cadangan kelulusan dalam agenda mesyuarat pada pagi ini perlu diteliti lebih lanjut. Jika Pengarah Perhutanan berani, saya mencadangkan beliau mendedahkan kertas agenda mesyuarat pada pagi ini yang disahkan benar oleh Dato Setiausaha Kerajaan dan Penasihat Undang-undang.

 C. Apa pun, saya menganggap Notis dan Kenyataan Media saya telah berjaya mencapai matlamatnya, jika benar tiada sebarang kelulusan baru dikeluarkan. Saya telah berjaya melaksanakan tanggung jawab saya sewajarnya

 D. Saya percaya maklumat dari sumber saya adalah benar.

 E. Saya juga memohon penjelasan beliau tentang lawatan bermain golf ke Selatan Thai baru-baru ini yang sedang viral di media sosial.

 Foto-foto itu menunjukkan beliau bersama dengan taukeh balak yang terkenal di Kelantan. 

Penjelasan itu perlu untuk mempastikan tiada pertindihan kepentingan serta integriti beliau terjaga.

Husam Musa
2.20pm 16 April 2018 ~ sumber
Comments
4 Comments

4 comments :

Ahmad Musadik Shamsudin said...

Pengarah Perhutanan main golf dgn tokeh2 balak.Pastu nak saman orang katanya buat berita palsu. Buat kenyataan mesyuarat tak bincang balak baru. Yer ke balak baru tak bincang.Ader ore kato agenda hok dlm kenyataan tu agenda mesyuarat dulu...yer ker?

Anonymous said...

Hahaha....

Alahai si penulis

Alahai Hussam Musa

Pusing le selagi boleh,

Memang lah mesyuarat tu ada...jdnya kenapa? Tak boleh bermesyuarat ke?

Ke masa caretaker govt , kakitangan nyer kena coti...??

Hahahah...

Dah dlm mesyuarat berkaitan pertabiran dlm jabatan kerajaan, bukan ke makluman isi kandungan nya diletakkan dlm OSA..

Pasal pe plak Hussam nak suruh Tuan pengarah tu langgar OSA

Ke mungkin ketua Kalau@KANUN ada maklumat perundangan yg lebih tepat...mengenai OSA ni?

Dah tu...aku pelik gak..

Apa yg tercapai nya?

Cakap Hussam ni yg aku nak percaya...susah le

Tak boleh pakai langsung,

1) kata ada makluman PAS dpt duit umno, ada acct affin bank
Tp minta dedahkan no acct smpi ke sudah tak dedah kan

2) kata nak bawa 10 adun lompat..rupanya dia kali 10

3) kata ada makluman Kerajaan Kelantan songlap duit Balak..
Tp jawapannya 71 21 0..
Kerajaan PAS bersih

4) sanggup tipu bebudak motor yg miskin dgn sumbu ajaib

5) cilok tanah orang kata tanah dia n jual nama orang mati

6) dan yg terbaru..
Hahaha...paling lawak tahap A

Kata nik abduh dpt duit..pas tu paksa suruh dia ngaku

Hussam nak ngaku ke dia terima duit genting..bila nak saman blogger tu..???

Last last nak hasut anak derhaka pd Bonda..asal dpt jayakan nafsu politik dia

Akhirnya terkena...Nik Omar dah bagitau dia tak masuk pun PAN..

Hahaha...kan aku cakap dia ni fasik, munafik... Sifat sifat dah ada..

Hak korang le nak caya atau nak jawab kat SANA
..

Kesian...

Anonymous said...

kebodohan walaun pas ni memang tak dpt dinafikan. tak boleh berfikir langsung padahal dlm Quran byk ayat2 yg suruh berfikir. Nabi Ibrahim as pun duduk malam2 tgk langit bintang2 berfikir kejadian alam.

Tak ada berkatnya mengambil ilmu dr perasuah dan lebai mulut celupar. Bebas dr kes saman fitnah pil kuda pun sbb teknikal - dia tak sebut nama individu wlpn semua org tahu dia maksudkan calon pkr.

Nik Omar ni kira taat pd bonda tak bertempat. Arwah bapa dia lawan umno. arwah juga nak ludah muka pelopor ug. skrg bila anak dia nak lawan umno, bonda larang?

yg anak lg sorang terima duit umno boleh pulak!!!




hanky panky said...

pis nk perjuangan islam jenis ape nie kalau mesyuarat berkenaan kepentingan rakyat n harte negeri pn nk osakan?
cis dasar perampok .. inilah sang dajjal/lebai politik akhir zaman yg mempergunekan name allah n islam utk dijadikan lesen buat menghalalkan segale perampokan mereke! hinenye lebai politik nie ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...