JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Friday, April 06, 2018

PH TETAP BERSAMA PPBM

Oleh Wfauzdin NS

Dalam satu ucapan Mat Sabu di Johor hari ini, beliau menyatakan kesemua pimpinan utama dlm PH telah dipanggil dlm mesyuarat tergempar di Yayasan Perdana bersama Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir pagi tadi.

 Tun memaklumkan tentang pengharaman sementara parti PPBM oleh ROS. Tun minta pendapat dan pandangan kesemua rakan dlm PH bagaimana dengan kedudukan PPBM di dalam menghadapi PRU14 tidak beberapa lama lagi.

 Mat Sabu menyatakan, " Kita dalam PH akan tetap bersama waktu susah atau senang, timbul atau tenggelam, PH tetap bersama dengan PPBM". 

Keputusannya, semua 52 Kerusi Parlimen yang diperuntukkan kpd PPBM dan Kerusi2 Dun di semua negeri yg diberi kpd PPBM, calon dari parti tersebut akan tetap bertanding atas nama PH.

 Begitulah hebatnya setiakawan di dalam PH, bersatu di dalam menentang rejim Kleptokrasi dan tidak mengambil peluang di atas masalah yg dihadapi oleh rakan2. Sudah pasti apa yg berlaku di dalam PPBM itu tidak mudah untuk kita hadapi, namun kita hadapi taktik jijik dan kotor sang Penguasa itu demi rakyat. Jika mahu jalan mudah dan senang, sila ikut lebai.
Comments
14 Comments

14 comments :

Anonymous said...

Ehhhh... Lobai lak yg kena, nampak sgt suke menyalahkan org lain, n perangai pak pandir,

Apa le korang ni, ...

Salah n silap pentabiran ni kan ke perkara biasa dlm Organisasi, mana ada yg prefect...

Cuma ngaku n move on le,

Kalau dah awal awal mcm ni kelam kabut, mcm mana nak tadbir Malaysia, lg le kelaut

Ni le cabaran namanya

Bukan jd mcm lebai mudah
PAS pun mcm mcm kena..

Nak mudah sebenarnya, jd Amanah...

Hahaha...mintak duit dr DAP aka Yahudi, beli Parti Pekerja

Senang...

Jgn Beli Parti Tupperwere dah le...

Hahahahaha

Anonymous said...


Berapa cawangan yang perlu ujud untuk menubuh sebuah parti ?

Jika di Kelantan tidak ada cawangan yang bermesyuarat tetapi ada 4 cawangan di Kedah dan 6 di Selangor yang bermesyuarat dan 2 atau 4 di negeri lain, apa kah BERSATU boleh di haramkan ?

Ada satu troli sarat dengan dokumen ... yang di minta oleh ROS... tapi yang di cari ia lah yang tak ada dan yang tak di perlukan..

Anonymous said...

Biar lah tak ujud bagi Najib dan UMNO .. tapi tetap ujud bagi Pakatan Harapan.

Jika masalah ini di hadapi bersama dengan jaya nya... maka akan tumbang lah UMNO ...

Segala penipuan UMNO semasa PRU akan musnah.. kerana langkah Mahathir tidak dapat di matikan ..

Selepas ini Pakatan Harapan akan bertambah kuat .. Insyaallah.

Anonymous said...

Pas dah lama kena tekan mcm ni. Dia dah tak larat berjuang tanggung kesusahan. Jd jalan mudah dipilihnya. Tak kena hentam oleh media massa dan duit mudah mengalir masuk....

Kluangman said...

Allahuakbar..

Anonymous said...

Pada aku bagus juge ros buat mcmni sbb makin nampak sgt kejahatan bn,makin jelas bn takut ppbm dan ph..rakyat yg xtau pun akan ambil tau dan simpati pada ph..bakal menambahkan lagi jumlah undi ph..tambahan nak pru ni elok mrk tindas lg ph kaw2 supaya rakyat makin simpati pada ph..

Sharin Din said...

makan cabai ke yop

noor hanan mohd nuruddin said...

Dont worry tun rakyat akan UNDI apa jua lambang PH yg digunakan.rakyat malaysia celik huruf...cuma perlu jentera parti2 PH membuat penerangan...saja lambang mana perlu pangkah.Allah swt akan bersama2 org yg ingin membawa kebenaran.its a blessing in disguise...perancangan Allah swt itu lebih baik..percayala.

noor hanan mohd nuruddin said...

Dont worry tun rakyat akan UNDI apa jua lambang PH yg digunakan.rakyat malaysia celik huruf...cuma perlu jentera parti2 PH membuat penerangan...saja lambang mana perlu pangkah.Allah swt akan bersama2 org yg ingin membawa kebenaran.its a blessing in disguise...perancangan Allah swt itu lebih baik..percayala.

noor hanan mohd nuruddin said...

Dont worry tun rakyat akan UNDI apa jua lambang PH yg digunakan.rakyat malaysia celik huruf...cuma perlu jentera parti2 PH membuat penerangan...saja lambang mana perlu pangkah.Allah swt akan bersama2 org yg ingin membawa kebenaran.its a blessing in disguise...perancangan Allah swt itu lebih baik..percayala.

hanky panky said...

xhbis2 ratib dap dap .. habis betulah nk jln mudah ikut hamno mcm pis lg pn pis mane ade maruah .

Anonymous said...

Lobai skrg sama korup dgn umno. Ustaz jual agama. Aku tak percaya lg

rizal yusof said...

Pas dulu mmg ssh...mcm2 kena, lps tgna xde ni senang...mcm2 boleh n dpt. Toksah la guna kesusahan zaman dulu utk modal skrg ni...2x5 UMNO je

Noorul Izuddin Syahmi Nordin said...

UMNO BN pun tgh takut

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...