JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Monday, April 09, 2018

The "anak raja" speaks PTUI!

7.00am Sunday morning and I wake up to this?

 "Saya memberi nasihat dan berkongsi pendapat saya bukan sebagai ahli politik yang perlukan undian, tetapi ia datang dari hati saya sebagai seorang anak Raja yang berkhidmat kepada rakyatnya. Taat setia saya adalah kepada Sultan saya, negeri Johor dan rakyat saya"....that statement by this so called "Brigadier General" says it all....he reminds us that he is an "anak raja" and that his "taat setia adalah kepada Sultan saya (first) and then to Johor and then HIS rakyat"...in that order! Note...the rakyat comes last...and it is not any rakyat...it is "rakyat saya". Puti! 

 How full of himself is this guy? How full of themselves have the previous Johor Sultans been? And as history have told us, how full with acts of criminality and cruelty have Johor Sultans been guilty of upon their own rakyat Johor...from having their way with the young women of the state to beatings and to murder most foul over the years that we already know of!

How many cars has his father, the Sultan has? Over 300 cars!

Why 300 cars? Because he can afford them?

How many wives, mistresses and girlfriends? Plenty because he can afford them?

 And buying a Aud 1 million Mack truck, again because he can afford to do so?

 These people live in a parallel world to us. They step into our world when it suits them, and then flees back to their own world when they break a sweat in ours.

So he accuses Mahathir of wanting to become PM again because he wants to ensure the wealth of his own children.

Has anyone in Mahathir's family murder any rakyat?

Has anyone in Mahathir's family been found guilty of slapping, kicking and giving any rakyat a beating for whatever reason?

 Has Mahathir got 300 cars? 9

Has Mahathir got more then one wife, have mistresses and girlfriends and does Mahathir like to watch people having sex while sipping coffee?

Does Mahathir spends Aud 1 million on a Mack Truck that he uses once in a blue moon.

No my dear "Brigadier General (NOT)" Mahathir does no such things!

If you think that when he does become PM again for the few months that he might have before his physical self can no longer "tahan" to be PM and he has to give way to someone else..then you better go back and live in your other parallel world.

 If you think Mahathir will use that time to ensure that his three children remain "billionaires" forever...then your thinking as an anak raja has not deserted you!

You think money is everything!

 Being a billionaire is the most important of life's challenges for Mahathir and his son. It is more worthy to even put your life on the line to keep your billions rather then to put your life on the line to save your country, your people and their future.

 Do not ask me why this guy thinks of all these things...that Mahathir at 92 is driven by money to do what he does. I put this idiot in the same basket as Mr and Mrs idiot...because like him they too are driven by money to do what they do in the name of government.

 All you Johor people better think and ask yourself what good these kind of royalties are without their money. ....money they have always used to keep themselves to the kind of lifestyles they are used to.

Yes of course they remind us that it is their money to do as they like. ..maybe it is time for all of us to tell this spoil brats to butt out of playing politics..and if they insists on doing so. ..come down to the padang and stand for election as a representative of "your rakyat".

 If you will not do so...then shut up and go plan your own coronation when you become Sultan.

 Yes that is still a long way of ...but going by the coronation of His Majesty the present Sultan of Johor aka your father...a coronation of a Sultan in Johor is one hell of an event....and so between your duties at playing soldiers as a "Brigadier General (NOT)'...playing at being Alex Ferguson or Jose Mourinho ...or getting in and out of your many many super expensive cars that you have. ...and playing around with other people's wives and girlfriends as Johor Royalties are known to do in the past. ...try to understand that for Mahathir there are more important things to do in this world then to try and live the rest of what ever life he might still have, trying to keep his three children as billionaires...as you alleged this 92 year old Tun is now trying to do.

 For people like me and many others...our love for our beloved Malaysia and its rakyat transcends the things that are important to you. ...and I am willing to bet that Mahathir is prepared to bet his life (or whatever that is left of it) to prove that you are wrong. ..very very wrong to think it is so. Ptui!

~Hussein Abdul Hamid

Comments
17 Comments

17 comments :

Anonymous said...

Only one word, in responding to tmj.... "phuiiiii"

BinWanTeh, Roslan said...

So damn bloody banyak butul.. ayuh kita bangkit nyahkan najib..!

Anonymous said...

What a wonderful piece of comment Mr. Hussein! I believe there are a lot more to be written..but it's enough...This anak raja is 'perasan' to be smart.

Anonymous said...

ANak raja apa lah yang dia tahu..lahir2 dlm kekayaan...apa yg raja tahu tentang rakyat marhaen...rakyat nk beli makanan harian pun berkira2 cukup ke x cukup, rakyat xkisah lah raja nk berdendam dgn madey yang penting pulihkan ekonomi balik...tangkap pemimpin yang rasuah curi duit rakyat tu..

Anonymous said...

Royalty patut simpan pendapat peribadi ttg politik tanahair dikalangan friends and family. Begitu jg kami simpan pendapat peribadi kami ttg royalty dikalangan friends and family. Bahaya menimpa kami jk kami luahkan pendapat kami

RD. said...

Saya sokong penuh pendapat Saudara Alhusseyn.

Saya juga tahu mengenai Sultan Iskandar terajang Pegawai Memerintah (CO) Kapal KD Ganas, kalau tak silap, pada 1983/4.
Sultan tengah main luncur-layar (Windsurfing) di Selat Tebrau. Kapal Navy lalu untuk balik ke Jetty Woodland, disebelah Singapura. Agak laju, menyebabkan ombak yang dihasilkan, menjatuhkan Sultan dari surfer Baginda.

Diperintahnya bot Marin Polis untuk menjemput CO (Commanding Officer) Kapal, seorang Leftenan, dua balak. (Setaraf Kapten dalam Tentera Darat). Pada mulanya, CO itu enggan dan mahu bawa kapal sendiri. Akhirnya, setuju untuk 'tumpang' bot Polis marin.

Apabila hampir tiba dijetty, Baginda menjerit supaya CO itu terjun laut dan berenang kearah Baginda. Lepas terjun, topi hilang. Baginda suruh cari sampai jumpa. Bila dah jumpa dan berenang kejetty, sambil tercungap-cungap pegang papan lantai-jetty, Baginda memijak tangan & menerajang muka CO, sampai lebam, pecah muka dan hampir lemas. Tak tahu lah saya, saya Baginda berkasut atau tidak.

Keesokkannya, CO itu belayar balik ke Lumut, TANPA Sailing-Order.. Dalam Navy, adalah menjadi kesalahan besar jika belayar tanpa 'Perintah Pelayaran'.

Saya tahu kerana, ketika itu saya berada di MSE (Malaysian Shipyard Engineering) Pasir Gudang. Kapal saya, KD Baung masuk dock/naik slip. Kejadian berlaku hari Ahad. Pada Isnin, seperti biasa, kami anak-anak kapal akan fall-in (berbaris), setiap pagi. CO kami dengan nada marah, berkata: Hari ini, kami tak peduli apa yang kamu semua nak buat. Kamu nak pergi mana pun, kamu punya suka. Baris bersurai.

Kami terus turun, tukar baju dan terus keluar ke Masai. Ada yang sambung tidur.

Hari itu, secara technicalnya, Navy di Singapura mogok. (Pengkalan di Lumut, baru dibuka pada 1982). Pegawai-Pegawai semua bersenbang, mahu menghala semua meriam-kapal kearah Istana. Maklumlah, mereka marah dan tidak berpuas-hati, kawan mereka dipukul oleh Sultan. Sudah lah, Tentera Laut Di Raja, Raja pula yang terajang rakan mereka, sampai pecah-muka.

Pegawai yang kena penerajang itu, kemudiannya dijemput ke Istana, tapi beliau enggan pergi. Akhirnya beliau dinaikkan pangkat ke Leftenan Commander (Setaraf Mejor dalam Tentera Darat).

Sultan Iskandar juga diketahui ada helicopter-hijau. Diguna untuk 'membenteras' penyeludup di Selat Tebrau. Baginda akan kejar & tembak bot penyeludup, jika cuba lari.

Anonymous said...


Ada lagi cerita-cerita lain yang disiarkan oleh utusan tapi sekarang MB Johor dah lupa kan semua itu.

Cucu Yang Di Pertuan Negeri Sembilan di belasah dalam lif dan di acukan dengan pistol... pihak keluarga pernah persoalkan mengapa tidak di dakwa... dan kes senyap begitu sahaja. Barangkali sudah di selesaikan..

Wallahualam

Anonymous said...


Anuar Musa telah mengguna duit MARA untuk Bolasepak Kelantan.

Tapi Anuar Musa tidak di kenakan sebarang tindakan.

Yang mendedahkan siapa ?

Siapa yang menang (benar) dalam hal ini ?

Jadi kita rakyat dan pemimpin pembangkang jangan lah harap sangat kalau buat lapuran kepada SPRM.

Sebab itu pemimpin PAS cabar Mahfuz lapurkan kepada SPRM mengenai pemimpin PAS terima duit UMNO.

Mahathir yang di ketahui tak usik duit Felda dan MARA...

Bukan Feudal. said...

Tahniah Madey kerana berjaya mengurangkan kuasa Istana. Satu keputusan yang tepat, jitu serta bernas. Masalah peribadi yang membabitkan kuasa Istana apa kena mengena dengan rakyat? Kalau Istana berkuasa penuh rakyat untung apa? Sila la bagi pencerahan...! kah kah kah

Anonymous said...

Royalty duduk diam2 dahla .jadila rakyat biasa .buang gelaran tu .baru boleh sembang sambil minum kopi .hehe

rizal yusof said...

Saya sebagai rakyat bawahan amat mengharapkan yang raja bukan setakat komen...tapi bila dia komen, bukan setakat komen, tp dia akan betulkan dengan tangan dia untuk kebaikan rakyat. Najib xbetul...buang. pemimpin ni xbtl...buang. tp, kalau xboleh bt mcm tu...apa kuasa yg ada pd sultan untuk betulkan smua ni melainkan kuasa rakyat? Jadi kalau naluri sultan xblh lakar perubahan hidup rakyat...lebih afdal naluri rakyat kebanyakan diguna pakai

Anonymous said...

Tmj ingat bila org ramai sokong dia dlm isu FAM, mrk jg akan sokong dia berkaitan isu pilihan raya. You are so wrong tmj. Dlm hal ini tmj tak sama wavelength dgn rakyat jelata. Tak ada raja yg betul2 berjiwa rakyat setahu aku. Mana mungkin jk mrk tak pernah menjiwai perasaan rakyat

Anonymous said...

the TMJ guy was totally wrong, all he cares about is their "royalty status" once PH in power. as far as im concern only Tun is ball enough to critize them royalty. plus this TMJ guy has had old anger and revenge towards Tun, this coming election is not about Tun and his super mega billionaire sons, its all about "Rakyat". common TMJ guy,like u said his sons are Billionaire;then why he still want to contest? he can just sit down and sip a cup of coffee while watching malaysia destroys. but Tun is chosen, all he cares about his this beloved country, agama dan bangsa and of course, US.

Anonymous said...

bila budak hingusan bersuara atas dasr aku anak raja. FAM pun gagal ni kan pula isu politik, duk rumah jaga anak dah

Anonymous said...

dia just nak test "Power" je , nak tengok org johor takut tak dengan dia. realiti kacang mentah je ni. nasib la malaysia bukan republik, kalau tak mmg senyap


test mic 1..2..3. test test.

Shafiek Abdat said...

Jika tidak tentu lagi besar kepala sekarang.....!! Tahniah Tun M

Anonymous said...

Bab SEMBANG KENCANG, Mail memang champion... ye Mail? kah kah kah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...