JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Thursday, May 31, 2018

Bonus Penjawat Awam Kelantan RM500 ....Horey!!!

Kita semua tumpang seronoklah juga bila dengar penjawat awam di Kelantan dapat bonus RM500 raya ini... Hebatlah Kelantan!! Walaupun tidak cukup dana  dan terpaksa pimjam nak bayar gaji kakitangannya, tapi tang bonus, tak boleh lawan depa...!

Tapi bila PM umum Tabung Derma Rakyat untuk bayar hutang negara, bukan main riuh rendah puak-puak walaun canang seluruh alam kata kerajaan PH nak bengkrap dan suruh orang PH sediakan tin-tin Milo yang sinonom dengan cara mereka sapu duit penyokong mereka yang mereka tindas dan zalimi sendiri alahai...

Bila 3,075 Guru al-Quran dengan gaji RM400 sebulan ditamatkan perkhidmatannya oleh Kerajaan Persekutuan, barulah terkebil-kebil tengok langit itu tinggi dan bumi tu rendah....

Macam mana nak menjadikan slogan "Membangun Dengan Islam" di Kelantan satu realiti bila nak teruskan program Guru al-Quran pun dah terhegeh-hegeh...

Cari duit berjuta-juta untuk bertanding PRU 14 macam nak rak... untuk kebajikan dan program Islam diabaikan...

Nak salahkan kerajaan Persekutuan? Bukankah itu tanggung jawap kerajaan Kelantan sendiri??
Kelantan timbang serap guru al-Quran 
 KOTA BHARU: Sekiranya kerajaan Pakatan Harapan tidak mengambil semula guru agama dan penggerak masyarakat bertugas semula, kerajaan Kelantan sedia menimbangkan menyerapkan mereka. 
 Menteri Besar, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, kerajaan negeri melantik guru-guru al-Quran sejak 1990-an lagi. 
 “Ini kerana ilmu yang ada pada golongan itu amat besar dan penting untuk masyarakat.  
 “InsyaAllah kita lihat perkara itu. Dan jika ada kelayakan tidak ada salahnya untuk diambil kerajaan negeri untuk diserapkan…insyaAllah,” katanya selepas melancar teks tadarul al-Quran dan tadarus perdana peringkat negeri di Balai Islam semalam. 
 Baru-baru ini Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Dato’ Seri Mustapa Mohamed dilapor berkata, kerajaan PH perlu simpati terhadap nasib guru al Quran dan penggerak masyarakat di mana sebahagian besar mereka bergantung rezeki kepada kerjaya itu. – HARAKAHDAILY
Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

ada ke duit nak membayo bonus nya tuuuu...
kang dok gesa kerajaan pusat la tak bagi duitnya

Anonymous said...



QURAN itu=mmBACA sdlm7nya,

Mungkin tulisan saya ini tersasar sikit dari tajuk..

TETAPI, tak lari drp 'point' guru2 yg mngajar QURAN diKelantan..

Persoalannya bnar kah guru2 itu mengajar QURAN? ..atau skadar mngajar "sebutan/siulan" berbunyi keArab2an semata2 yg kosong ISInya, ttpi hanya dpt KULIT smata2 ha ha..


Makna/ERTI/definasi hakiki,

Sprt mana makna/ERTI/definasi hakiki Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU=penCURI hi hi..

Bgmn pula dgn makna/ERTI/definasi hakiki QURAN itu hu hu..?
Bukankah QURAN=BACA=FAHAM=KAJI=HALUS=TELITI=TAJAM=LUAS=MUDAH=TERANG=TEPAT=RESULT!?

Ddlm QURAN ada lebih 150 kali perkataan 'HATI' diulang ulangi, utk memberi mesej yg sgt2 KUAT supaya QURAN itu=diBACA=diTELITI=diHALUSI=TEPAT=JITU utk menerangi n meNELANJANGI ssuatu yg coba disembunyikan ddlm 'HATI' hi hi..

Cth nya mesej yg mnjd "kunci" ddlm surah Al'Baqorah n surah Yusof adalah ciri2 kriminaloji atau jenayah tersembunyi yg wajib diBACA=diHALUSI=diTERANG=diTELANJANGI yg coba disembunyi oleh sipenjenayah ddlm 'HATI' mrk, ye ke dok?

Malangnya, semua pusat2 TAHFIZ n guru2 QURAN dinegara ini bukan bukan bukan n BUKAN mengajar QURAN=mmBACA=mNELITI=mngHALUSI=TERANG=mNELANJANGI ssuatu yg tersembunyi ddlm HATI sbaliknya hanya fokus kpd harfiah2 buta n TAJWID2 bebal bosan tolol yg TAKde langsung mmbawa 'signifikan'' apa2 slain mnjd pakturut semata2!

Cobalah BAYANGkan seorg ulamak konon..yg bertaraf donia konon..TETAPI tak dpt n mampu pon utk mentaddaburkan QURAN=mmBACA=meNELITI=mgHALUSI=meNELANJANGI seorg 'KLEPTOKRASI'/penCURI bertaraf donia juga, sbaliknya sdondon bertaawun pula dgn megah n bergaya ha ha..!?

Bayangkan klu gitulah caranya dia(sbg olamak donia) mnjdkan mmBACA=QURAN, bgmn pula akan jd dgn walaun2 murid2 yg belajar dgn nya dan juga pusat2 TAHFIZ dibawah seliaannya!?

Memang WAJIB guru2 QURAN sprt diatas itu ditamatkan perkhidmatannya hatta pusat2 TAHFIZ yg buta bebal sdemikian rupa juga WAJIB ditutup!?



Nota:
Klu org2 Cina India dll yg TAK reti QURAN, yg mrk tuduh kapir harbi tu pon boleh terang dpt mmBACA karenah diHATI seorg KLEPTOKRASI..so bgmn naifnya seorg olamak donia n juga sluruh pusat2 TAHFIZ di Msia yg menyokong KLEPTOKRASI itu? so QURAN apakah yg mrk BACA???






Anonymous said...

Persekutuan bantu sahaja hal ehwal agama. Tanggungjawab hal ehwal agama dan adat resam sepatutnya bawah kuasa urusan pentadbiran Kerajaan Negeri. Kalau Persekutuan tarik balik pun nak persoalkan apa? Nak perlekeh agama pegawai dan Menteri pentabiran Persekutuan? Mana boleh dol. Tanggungjawab Kerajaan Negeri jangan abaikan. Kalau semua nak hutang ceti pun mati oi.

Anonymous said...

Kerajaan negeri ktan pun kena minta derma drp rakyat ktan. Takkan tak boleh kot. Berjihad demi isle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...