JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Thursday, May 31, 2018

DATO SUK NAFI ISTANA HALANG HJ HUSAM DAN CG WAN RAHIM MASUK KOTA DARULNAIM

Syam Ghaz Apam Putra


KOTA BARU: Setiausaha kerajaan negeri Datuk Nazran Muhamad hari ini menafikan beliau memberitahu akhbar tempatan bahawa arahan untuk menghalang Naib presiden Parti Amanah Negara (PAN) Husam Musa dan ketua parti negeri Wan Abdul Rahim Wan Abdullah memasuki enam istana dan premis kerajaan negeri Istana itu.

Beliau berkata beliau hanya memaklumkan kepada akhbar bahawa dia telah menerima perintah itu daripada 'pihak yang lebih tinggi'.

Beliau berkata adalah tanggungjawabnya untuk melaksanakan tugas yang diberikan kepadanya oleh `pihak berkuasa yang lebih tinggi 'dan juga dari kerajaan negeri.

"Tidak pernah keluar dari mulut saya bahawa arahan itu berasal dari Istana dan saya juga memberitahu wartawan bahawa saya tidak tahu sebab kedua-dua mereka dihalang.

"Ia adalah akhbar yang membuat penilaian mereka sendiri," katanya ketika ditemui di pejabatnya hari ini.

Sementara itu, Husam ketika dihubungi berkata beliau menerima keputusan tersebut dengan hati terbuka.

"Saya tidak akan mengulas lanjut mengenai isu ini. Ramadan adalah bulan suci bagi umat Islam, oleh itu, lebih baik bagi saya untuk tidak memberikan sebarang komen, "katanya.

Dilaporkan hari ini bahawa arahan untuk menghalang Husam yang merupakan bekas ADUN Salor dan Wan Abdul Rahim memasuki bangunan istana dan bangunan kerajaan negeri dikenakan selepas pekeliling yang dikeluarkan oleh Nazran.

Nazran dilaporkan berkata bahawa pekeliling itu telah diedarkan kepada lebih daripada 2,000 penjawat awam di negeri ini. (baca di nst)

Comments
6 Comments

6 comments :

Anonymous said...

ada berapa byk istana daa...membazir betul. bagi sorang seketul dah laa.

Anonymous said...

Apa macam kalau exco2 kerajaan negeri pula disenarai hitam untuk masuk ke semua premis kerajaan pusat? Adakah adil jika begitu? Sepatutnya tiada dendam dari semua kerajaan negeri atau pusat kepada mana2 individu kerana mereka berlainan fahaman politik. Bagaimana nak dikatakan matang tetapi agenda dendam politik masih berluasa.

Anonymous said...

Ohh, lebih tinggi rupanya.... ni mesti malaikat. Klu melibatkan pas apa lagi

Smart Pomen said...

Jadi Sape Yg betul ni. Tapi kalau ikut cerita Sebelum ni, Pati suci ni jenis berdendam.. Berani buat, Tapi tak berani tanggung... Sape Yg tak Jadi walaun, wajib disingkirkan. Biasanya pihak Istana takkan buat benda mengarut ni. Dia org pun Dah ikut cara Kawan lama Dia. Kelantan ni Aku punya. Yg tak Jadi walaun, Pandai2 la sendiri.. Senang cakap Dia org jealous dgn YB Mat Sabu tu. Nak pekena mat sabu tak bleh, Menteri la katekan. Lepas Kat kawan2 la. Andai kata la Husam dgn nik Omar dilantik Jadi menteri. Tah ape Surat mengarut Dia org keluar kan. Mau sasau terus Aku ingat. Nasib Ko la rakyat kelantan.. Dpt kerajaan negeri tak bijak. Terengganu akan menyusul lepas ni. Mana Tau.

Anonymous said...

dalam kezaliman spt ini, pihak istana diam?
bila sprm buat aduan salahlaku najib pd majlis raja2, diam juga?

oooo… raja2 tak terlibat dlm politik…

tapi bila Tun nak lantik bukan Islam jadi AG, bantah?

betulke ni?

Anonymous said...

Husam punya respon terbaik. HAHAHA. Cadang duit royalti serah pada akaun Kerajaan Negeri Tranung dan Kelate. HAHAHA. Kalau yang jadi Lebai suci muka tebal mesti ucap terima kasih. HAHAHA.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...