JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Friday, May 04, 2018

PAS cuba kaunter Isu UG yang makin Viral menjelang Hari Mengundi 9 May


  Isu UG pada tahun 2008, dgn terang dan jelas bahawa hadi awang akui sendiri, bahawa UG itu dia yg usulkan.. Tetapi dia tarik balik gara2 nik aziz mengamuk dan majlis syura juga mengamuk.. 

 Persoalannya..

 Kenapa nik aziz dan ahli majlis syura mengamuk atau nafikan, kononnya dakwa hadi awang bahawa isu UG dah dibincangkan di dlm majlis syura dan jg dibincangkan dgn pakatan rakyat (dap & pkr) sedangkan majlis syura menafikan, nik aziz juga menafikan. 

 Gara2 kena hentam dgn nik aziz, hadi awang tarik balik isu UG pada 2008, tetapi dgn sinis hadi awang kata, kemukinan kepimpinan pas malas membaca istilah2 di dlm politik dan tak reti (ibarat tak tahu atau bodoh la rasanya) maka mereka menolak usul UG yg dia.. Nampak tak..?


 Hadi awang kata kepimpinan pas mana tak reti? Nik aziz ka? 

 Kenapa hadi awang buat UG dibelakang tadbir.. ? 

 Kenapa by pass majlis syura, sedangkan dlm pas majlis syura adalah satu badan yg tertinggi di dlm pas.

 Kenapa hadi awang jugg by pass nik aziz? 

Dan kenapa hadi awang sanggup berdusta? Apakah dusta itu dibolehkan di dlm agama?

 Lagi satu persoalan.. Kenapa isu UG, hadi awang tarik balik pada 2008, dan buat balik pada 2016?

Kenapa tak buat pada 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015? 

 Jawapan mudah saja.. 

 Hasan ali adalah org kuat hadi awang isu UG disamping jg nasarudin mat isa. 

Hasan ali jg dlm ceramahnya masa isu UG dulu, kata dlm pas ada firaun kecil & parasit didlm pas! 

Siapa firaun kecil & parasit tu? Adakah termasuk nik aziz? 

 Hasan ali jg berkata,selagi ada nik aziz, ust hadi tak boleh ber UG dgn umno! Nampak tak..kenala isu UG tak buat pada tahun 2009-2015.. Sebab nik aziz masih ada.. 

Sekarang mudah saja..siapa pengkhianat sebenarnya? Hadi awang menunding jari, menuduh org yg keluar pas sebagai pengkhianat! Walhal dgn nyata dialah pengkhianat sebenarnya.. 

 Ini buktinya...

 Pada pru 13 pas bertanding atas tiket apa? Tentunya atas tiket pakatan rakyat.. Siapa yg undi pas? Adakah ahli pas saja? Dah tentu tidak! Yg undi pas adalah ahli pas, ahli pkr & ahli dap..atas nama tiket pakatan rakyat! 

Jadi siapa yg mengkhianati rakyat sebenarnya? Siapa bawa lari kerusi rakyat? Kata org lebih..tetapi diri sendiri yg khianat.. 

 Senang cerita... Pas lawan Parti amanah adalah seperti pemikiran hadi awang Vs pemikaran nik aziz! 

 Hadi awang menunding org saja lebih sebagai pengkhianat..dia lah yg khianati nik aziz ketika nik aziz masih hidup lg (isu UG 2008), dia ibarat gunting dlm lipatan..dia tunggu masa nik aziz dah tak ada..dia dah reformasikan di dlm pas, sebagaimana hasan ali kata, selagi ada nik aziz, ada firaun kecil & parasit di dlm pas yg pro anwar, selagi itu hadi awang tak boleh buat apa2... 

 _Jawapannya sgt2 jelas kenapa isu UG timbul pula.. Sebab nik aziz dah tiada..._😰
Comments
3 Comments

3 comments :

Anonymous said...

Bila Hadi Awang nak kempen lawan Najib? Tiba-tiba mimpi kerajaan campuran dengan UMNO. Dah sokong BN minta borang masuk Be End dengan Najib. Masuk secara rasmi Hadi Awang.. bukan sorok-sorok sampai dah habis PRU baru nak bagitau ahli Pas.

Anonymous said...

Hj hadi khianati tgna boleh difaham lg. Tapi nih abduh khianati ayahnya tak boleh dimaafkan sama sekali. Sanggup nik abduh 'kawal' ayahnya semasa dia tengah nazak drp bertemu dgn penentang UG demi pertahankan kedudukan hj hadi! Kesian arwah tgna tidak tenang disaat kematian beliau gara2 tindak tanduk nik abduh. Skrg dia sdg kontrol mak dia pula semata2 pertahankan pendirian hj hadi yg anti Amanah. Celaka punya manusia kaki bohong bernama nik abduh.
*Semua maklumat berdasarkan pengakuan nik abduh sendiri drp rakaman audio

pok amid littor said...

Kaki belit!!!
Sikap, aku laa yg betul sokmo tak lekang drp mulut dia.
Bila nampak bersalah dan memang bersalah pun, dia tk pernah nk minta maaf

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...