JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Friday, May 04, 2018

Perbezaan antara ceramah BN dan ceramah PR

Perbezaan yang sangat ketara antara BN dan PH tentunya akan mudah membantu anda untuk membuat pilihan yang tepat.

Yang mana kalian akan pilih? Antara yang mahu memberikan anda HARAPAN untuk lebih selamat... HARAPAN untuk hidup aman... HARAPAN untu hidup bahagia dan HARAPAN terjamin hidup masa hadapan?

Atau yang  MENGANCAM kalian dengan  ANCAMAN kekacauan 13 Mei... ANCAMAN KLEPTOKRASI... ANCAMAN GST... ANCAMAN muflis... ANCAMAN sentimen perkauman dan agama... ANCAMAN hidup masa depan yang melarat dan sensara?

BN: Jika anda tidak memberi kami mandat, mungkin terdapat kekacauan atau pengulangan pada 13 Mei selepas pilihan raya 

PR: Jika anda memberi kami mandat, kami akan pastikan anda selamat selepas pilihan raya. 

BN: Jika kita kalah, negara ini akan bangkrup. 

PR: Jika kita menang, negara ini akan menjadi negara yang lebih baik ketika kita memerangi rasuah. 

BN: Jika kita kalah, anda tidak akan mendapat pembangunan. 

PR: Jika kita menang, kita akan menghalang rasuah dan menggunakan simpanan untuk membangunkan negara ini. Lihat Pulau Pinang dan Selangor di bawah PR. 

BN (UMNO): Kita perlu mempertahankan hak Melayu kita dan Muslim (kepada Melayu) 

BN (MCA): Kita perlu mempertahankan orang Cina (kepada orang Cina) 

PR: Kita perlu mempertahankan bangsa Malaysia, tidak kira sama ada Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban. 

BN: Jika kita menang, setiap tahun anda mendapat BR1M. 

PR: Jika kita menang, anak-anak anda akan mendapat pendidikan percuma dan kita akan memerangi jenayah.
Comments
2 Comments

2 comments :

Anonymous said...


PH adalah langkah menuju kearah CAHAYA ygLURUS dan ygTERANG..

Mengapa tidak kita membuka perubahan dimensi yg luas mnjd sgt2LUAS trhdp maksud makna/ERTI/definasi trhdp ISLAM itu sendiri...sprt mana mudahnya kita dpt memahami makna/ERTI/definasi hakiki Dajjal itu=pmBOHONG/penTOLOL fulstop!

Ddlm surah Al-Fatihah ada disebut 'jln yg-LURUS'..

Ddlm surah An-Nuur/surah-24 jls disebut maha pentingnya CAHAYA berulang2x..

Jd bukankah sbnr2 ISLAMitu=jln ygLURUS=CAHAYA ygTERANG?


Apb makna/ERTI/definasi hakiki ISLAMitu=PASRAH=SURRENDER=OPEN digabungkan dgn CAHAYA yg LURUS nTERANG barulah mudah ummat/rkyt dpt melihat n memahami makna2 KEGELAPAN disebalik kopiah jubah n sorban..yg terang sekali sentiasa coba menipu berbelit2 demi membuat KELIRU/segelap2KEGELAPAN itu, hu hu..


Apb ISLAM=PASRAH=SURRENDER=OPEN dikait langsung dgn CAHAYA ygLURUS n CAHAYA ygTERANG sgl2 tipu-KELIRU-GELAP Dajjal=pmBOHONG=penTOLOL itu pasti tidak akan dpt bertahan lg, ha ha..

Kita pon sedia maklum bhw hampir TIADA sorang pon pendakwah/ustat/lebai yg suka n arif bercakap tentang CAHAYA n bgmn CAHAYA CAHAYA CAHAYA n CAHAYA ygLURUS ygTERANG dpt menyuloh mmbuka n menerangi sgl2nya..sebaliknya mrk lebih suka kpd isu picisan sprt 'hudud' utk mngKELABUI serta mngGELAPkan sgl makar n onar buruk yg mrk tlh lakukan agar tidak diketahui hi hi..

Ramai yg mungkin berasa aneh bila disebut bhw AUDIT itu=CAHAYA ygLURUS!?
Nota: AUDIT itu=HISAB

DAN sekalian kita sedia maklum bhw lebai-Olamak lah yg paling takut n sgt2 takut kpd AUDIT/hisab=CAHAYA ygLURUS=CAHAYA ygTERANG itu bukan!?

Apb jls lebai-Olamak sgt2 takut kpd AUDIT/hisab=CAHAYA ygLURUS nTERANG bermaksud mrk bias/suka kpd GELAP=pnTOLOLlan=pmBOHONGAN=TipuKELIRU siDajjal yg betul2 "memukau" trhdp kelompok yg LOW n yg terencat IQ tu, hu hu..

Sbb itu bila ISLAM kita hayati melalui dimensi CAHAYA ygLURUS nTERANG ia mnjd sgt2 mudah sgt2 jls sgt2 indah utk difahami hatta dpt turut "diRASAi", hi hi..

Apb ISLAM itu mnjd CAHAYA ygLURUS ygTERANG..kita tidak lg akan ragu2 n WAS2 dpt melihat TERANG Dajjal=pmBOHONG=penTOLOL n suku sakat Dajjal itu yg suka kpd KEGELAPAN yg meragu menipu mengeliru mengugut n MENAKUT2kan!








Anonymous said...

BN: Jika kita menang, kita akan naikkan harga minyak pada minggu berikutnya

RAKYAT: Knp skrg harga kekal dah berapa minggu?

BN: Takkan kami nak naikkan harga sebelum PRU. Habislah rakyat tak undi kami

RAKYAT: Knp tak boleh kekalkan harga mcm skrg?

BN: Kamu bodoh kah. Kan harga pasaran dunia dah naik

RAKYAT: Menyesal aku undi BN!!! Padan muka aku dah kena tipu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...