JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Sunday, June 03, 2018

Setakat ini DAP senyap je & tumpu pada bantu Tun urus negara.


Drp FB posting Prof Mustafa Kamal Satar : 


Tak dengar pun DAP tuntut yg pelik2 dari kerajaan untuk kaum Cina atau minta dihapuskan hak2 istimewa Melayu/Bumiputera atau kedudukan Islam dan bahasa Melayu atau institutsi raja Melayu. .

Tak dengar pun DAP tuntut nak jawatan Perdana Menteri seperti dipropagandakan oleh Umno sebelum PRU14. DAP juga tak minta jawatan TPM. Lim Kit Siang langsung tak jadi Menteri, dan DAP pun tak kisah nak promosikan LKS sebagai Menteri..

Yang kita nampak ialah Menteri2 Pusat dari DAP sibuk dengan tugas2 kementerian mereka untuk jadikan Malaysia lebih progresif.

Ahli2 biasa DAP etnik Cina pula tak ada yang hantar memo kepada Tun minta dibuka UiTM untuk kaum Cina-NonMelayu, atau minta JAKIM ditutup.. Yang tuntut pasal UITM  itu ialah Hindraf 2.0. Yang minta JAKIM ditutup ialah seorang wanita MELAYU bernama Bedah Kassim, dia bukan anggota DAP pun.

Juga tak dengar DAP bising nak pantau sakan kerajaan PH pimpinan Tun Dr Mahathir. Yang dok bising nak pantau kerajaan PH pimpinan Tun ialah Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli dari PKR.

Juga tak dengar DAP melawan raja2 Melayu. Yang dok melawan raja pula  ialah anak Kassim dari BN di Perlis, bukan DAP. Anak Kassim ni MELAYU kan? Dah tu Melayu UMNO pulak! Kikikiki!

Punyalah bagus dan pragmatik senyap DAP hinggakan Presiden PAS, HADI AWANG sendiri ikrar bahawa DAP dah berubah dan matang selepas PRU14 dam PAS sedia kawan dengan DAP. .

Yang tak matang dalam PH siapa? PPBM? Amanah? PKR?

PAS sendiri dah matang ke? Hadi Awang sendiri dah matang ke? Yang kita tau di Kelanatn orang2 PAS larang Tun Dr  Mahathir ziarah kubur TGNA, larang Nik Omar (anak lelaki sulung TGNA) imamkan solat di sebuah amsjid di Kelantan hanya kerana Nik Omar keluar PAS dan masuk PH,dan larang Husam Musa dan Wan Rahim (pemimpin2 Amanah) memasuki pejabat2 kerajaan PAS Kelantan. PAS matang ke dengan larangan ala2 negeri polis ini stail Malaysia Lama bawah BN dulu?

So, I rest my case. There is no issue with DAP or DAP Chinese

Comments
4 Comments

4 comments :

Anonymous said...

Dan yg kebas sapu habis duit dan harta ialah melayu islam umno,
yg mewariskan hutang setinggi petala langit kpd anak cucu cicit kita ialah melayu islam umno,
dan yg lari menghilangkan diri tak cukup tanah ialah melayu islam umno yg dulu isytiharkan diri wira melayu

Anonymous said...

Jakim? AG? bungalow?



Dap diam.



Diam diam seluk tangan dlm seluor pkr,ppbm,pan.... picit telor pelan2

Misti ikut cakap punyerr

Anonymous said...

Betul tu prof
Parti geng2 perasan ustaz masih tak matang
Masih merasa hanya depa saja yg islam
Riak dan takbur sungguh...

Anonymous said...



Sehari dua ini sebuk sekali penulis terkenal A.Kadir Jasin menulis diatas haknya dan juga hak kebebasan bersuara tentang jumlah dana yg diguna serta diperuntukkan kpd yg dipertuan Agung.

Bgmn pula seandainya A.Kadir Jasin mampu menoleh kearah Tun Mahathir dan melihat sgl bentuk harta serta kemewahan yg tlh dimiliki oleh keluarga serta semua anak2nya SEKARANG? Bgmn dgn jumlah aset tanah2 saham2 syrikat2 banglo2 mewah ddlm dan luar negara serta kenderaan2 berjenama elit/jet? yg mrk miliki SEKARANG?

Rakyat yg perihatin sprt saya sgt bersetuju dgn data2 detail perbelanjaan sesiapa pun jua dinegara ini smemangnya sgt2 wajib diakses dan diwar2kan ibarat CAHAYA yg terang jk didpti boros serta mencurigakan sekali!

Tetapi sebagai penulis mashyur, spatutnya harus dan wajib melihat kpd BIG-picture dgn jujur ADIL, balance, fair, terbuka serta menyeluruh agar mnjd ikutan idola dan contoh terpuji.

Bukankah Agung yg ada skrg ini serta sgl kos perbelanjaannya itu diselia dan didanai dibwh pentadbiran terdahulu swktu Najib yg terkenal klepto boros itu mnjd PM dan mnjd menteri keewangannya..as Cash is KING pd wktu nya itu?

Elok juga A.Kadir Jasin kaji sgl2 dana detail kemewahan itu betul2 jitu tepat halus serta terperinci trhdp kedua2 belah pehak(yg dipertuan Agung dan Tun Mahathir), dan siapakah yg ddpti memiliki jumlah yg bnar2 bertimbun2 yg betul2 tepat auditnya serta akhirnya terbukti siapa kah yg lebih banyak sekali memiliki dgn jumlah yg tertggi skali SEKARANG ini!?

Tolong, jgn mnjd jurubicara disebelah pehak, krn jasa dan laba yg pernah dan akan diperolehi ataupon yg bakal dinikmati, tetapi jdlah sbnar2 jurubicara yg jujur lg ADIL kpd kedua2 belah pehak terutamanya kpd sluruh rakyt Msia yg kini bnar2 sdang dahagakan CAHAYA yg terang yg bnar2 LURUS bnar2 TELUS lagi bnar2 TEMBUS SEKARANG!

Dan A.Kadir Jasin sendiri, sggupkah membuat akuan bersumpah deklarasi aset trhdp seluruh aset harta yg ada dimana2 shj dgn jujur telus terperinci smnjak mnjd penulis terkenal umno dahulu dan duduk dibelakang Tun Mahathir selama ini, sprt yg Rafizi Ramli sggup dan berani lakukan?

Al-Quran ada menyebut, ""jgnlah kecenderungan kamu trhdp seseorg mnjdkan kamu tidak berlaku ADIL/zalim keatas dirimu sndiri.."

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...