JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

JOM UNDI PAKATAN HARAPAN
JOM UNDI PAKATAN HARAPAN

Friday, June 01, 2018

Tabung Harapan dapat sambutan : Syabas kepata rakyat Malaysianyang patriotik

Quuuusssemanggat.... Kecut perut bila congak punya congak mengira hutang negara terkini...

Benar sungguh kata Tun, hutang negara terlalu byk hingga ke anak cucu cicit kita belum tentu dapat selesaikan hutang negara yang di tinggalkan oleh saorang Klaptrokrasi ( kelepetrokasi) yang bernama Najib Razak n band of Thieves.

RM 1,078 Trillion =
RM 1,078,000,000,000.

Kering darah bila aku cuba buat kira2 yg kasar. Buat selok poket mana2 pun bila ditolak dgn angka baki Trillion tu masih tetap ada.

 Dgn ambil kira JIKA kita dpt kembalikan semua wang2 transaksi secara haram dari negara2 luar spt:

Amerika Sykt
RM 13,890,000,000

Switzerland
RM 429,000,000

Luxembourg
RM 398,449,993

Singapore
RM 86,427,000

Kita hanya mampu mengumpul sebyk RM 14.8 Billion (sahaja) =
RM 14,803,876,993.

Bila kita kira campur dgn wang rampasan terhadap Najib sejumlah RM 114,000,000 berapa pulak jumlah boleh kita perolehi;

RM 14,803,876,993
RM      114,000,000 +
------------------------------
RM 14,714,876,993
================

Lepas tu aku cuba bayangkan JIKA setiap rakyat (32Juta) SANGGUP BERKORBAN menyumbang RM 50 sebulan selama 10 bulan, kita boleh kumpul RM 16 Billion (byk tu) = RM 16,000,000,000

Aku cuba campur dgn jumlah sebelum ini;
RM 14,714,876,993
RM 16,000,000,000 +
------------------------------
RM 30,714,876,993
================

Bila aku tolak dgn hutang negara
RM 1,078,000,000,000
RM      30,714,876,993 -
-----------------------------------
RM 1,048,714,876,993
==================

Angka TRILLION itu masih belum mampu dikurangkan.

Bila boleh langsai hutang negara?

Benar kata Tun M. Sampai anak cucu cicit kita pun belum pasti boleh langsai hutang negara.

Kau rasa cam ne???... Boleh kita maafkan Najib n kerajaan sebelum inie tak?

Tapi yang kalut dan merapu bila adanya pula kalangan pelesit yang sakit hati dan dengki bila kerajaan melancarkan Tabung Harapan untuk membantu bayar hutang tersebut secara sukarela tanpa sebarang paksaan...

Berikut adalah komentar Ipoh Mali:
Ramai yang marah dengan tabung Harapan Malaysia kenapa? bukan kerajaan paksa pun.. dan aku rasa Kerajaan pun tak mengharap, ia satu bentuk simbolik.. Solidariti dalam kita membina semula Malaysia...
 Tun Mahathir dan Kabinetnya sudah memotong 10% dari Pendapatan untuk Negara.. dan dia tak paksakan kepada Kakitangan awam.. Teringat aku masa Bencana Banjir Besar di Pulau Pinang tahun lepas.. ramai yang gelak , Perli Lim Guan Eng yang merayu bantuan kerajaan Pusat, Ketika itu Lim Guan Eng dan DAP tubuhkan satu tabung bantuan Banjir.. dalam 3 Hari tabung itu dah terima sumbangan orang ramai lebih dari RM 5 Juta.. hakikatnya rezab tunai, kewangan Pulau Pinang lebih pada mampu, tetapi itulah simbolik Rakyat bersama sama dengan Kerajaan.. Akhirnya Kerajaan Pulau Pinang mengumumkan program khas dengan nama "Penang Bangkit" anggaran peruntukan lebih RM 100juta, Sebahagian besar dana bantuan ini menggunakan Duit Kerajaan Negeri.. lebih 100 ribu rakyat terjejas banjir menerima RM 700 tunai, peruntukan baiki rumah banjir,tanpa bantuan Kerajaan Pusat.. Ini Memang gaya Lim Guan Eng.. Dia tak pandai cakap besar, tetapi dia menguruskan duit rakyat dengan Baik, Hutang Negeri Pulau pinang hampir sifar.. Negeri yang tak mengharapkan Duit dan ehsan kerajaan Pusat untuk kebajikan,membayar gaji dan Bonus untuk kakitangan Negeri..
 Sedang kan orang yang perli Lim Guan Eng yang merayu rayu kepada bantuan Pusat , Nak bagi bantuan Banjir pun tak mampu.. ada rakyat yang dah setahun masih tidur dalam Khemah.. nak bagi bantuan dan bayar gaji pun terpaksa berhutang dengan pusat.. :)


Tabung tersebut telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada rakyat jelata.....

Tabung Harapan Malaysia setakat 3ptg (31 Mei), Jumlah terkumpul ialah: RM7,075,508.79. Jumlah terkumpul akan diumumkan setiap hari pukul 3 ptg.

Syabas kita ucapkan kepada rakyat patriotik yang sudi menyumbang dan yang tidak ada kemampuan doakanlah jumlah kutipan akan terus meningkat dari masa ke masa.

Janganlah pula jadi pelesit  dan menghamburkan fitnah yang tidak membantu apa-apa pun ....

Dr Rozaimi Ramle secara sinis menegur puak pelesit ini sebagaimana katanya :


Yang sangat lucunya, kalangan pelesit ni kata hanya nak putrajaya bila hutang semua dah langsai ..... 

" Kami harap PM maklumkan kepada kami  pemberian royalti yang akan di beri bila semua hutang negara langsai....  Banyak cantik lu orang punya muka!
Comments
0 Comments

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...